سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

07 مرداد 1398 09:56 957 بازدید

در آستانه فرارسیدن 14 شوال

آیین بزرگداشت قطب راوندی در کاشان برگزار می شود

آیین بزرگداشت قطب راوندی در کاشان برگزار می شود

در آستانه فرارسیدن 14شوال سالروز وفات علامه قطب الدین راوندی، آیین بزرگداشت این عالم ربانی در فرهنگ سرای المهدی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان ، مدیر عامل سازمان با اعلام این خبر گفت:

با هدف تبجیل از مقام علمی علامه قطب الدین راوندی، مراسم بزرگداشتی دوشنبه 27 خرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشاء به میزبانی فرهنگ سرای المهدی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در منطقه راوند اجرا می شود.

مرتضی والی زاده با تاکید بر اینکه پاسداشت مفاخر و عالمان دینی و  نیز تبیین وجوه شخصیتی آنها ضرورتی ویژه برای جامعه امروز است، اظهار داشت: در آیین بزرگداشت علامه قطب الدین راوندی ، علاوه بر سخنرانی حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه علمیه منطقه کاشان پیرامون معرفی شخصیت برجسته علامه قطب راوندی به عنوان یکی از علمای سرشناس تشیع،  سید رضا متقی نیز مدیحه سرایی خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد:  مقبره این عالم ربانی در حرم حضرت معصومه (س) قم نیز همزمان با سالروز رحلتش در روز سه شنبه 28 خرداد ماه مصادف با 14 شوال عطر افشانی و غبار روبی می شود.
مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، پاسداشت مقام علمی و شخصیت فرهنگی و دینی قطب الدین راوندی ، آشنا سازی مردم به ویژه جوانان با اندیشه های ایشان، ایجاد بستر مناسب برای ترویج و توسعه فرهنگ تکریم عالمان و اندیشمندان دینی در جامعه اسلامی را از جمله اهداف برگزاری این آیین بزرگداشت عنوان کرد که به همت ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت و با مشارکت مجمع محبان چهارده معصوم (ع) و فرهنگسرای المهدی (عج) این سازمان برگزار  می شود.
 گفتنی است علامه قطب الدین راوندی در چهاردهم شوال سال 573 هجری قمری در شهر قم دیده از جهان فرو بست و پیکر مطهرش در صحن بزرگ حضرت معصومه (ع) به خاک سپرده شد.

 

 


نظرات کاربران