سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

17 خرداد 1397 14:06 1075 بازدید

همزمان با شبهای قدر:

سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی‌(ره) در فرهنگسرای المهدی (عج) کاشان برگزار شد

سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی‌(ره) در فرهنگسرای المهدی (عج) کاشان برگزار شد

فعال فرهنگی منطقه راوند در این برنامه، به بازتاب سیره تابناک علوی در شخصیت امام خمینی(ره) و شخصیت متعالی حضرت علی (ع) در نگاه امام خمینی(ره)  به سبب تقارن ایام رحلت معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) و قیام پانزدهم خرداد با شهادت امیر المومنین علی (ع) پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی رجبی راوندی، وحدت امت اسلامی، ظلم ستیزی و حمایت از محرومان، اصلاح امت و احیاء حدود الهی و روحیه سازش ناپذیری با معاندان را از جلوه های سیاست علوی در سیره امام خمینی(ره) عنوان کرد.

وی، با اشاره به شخصیت متعالی حضرت علی (ع) در نگاه امام خمینی (ره) گفت:  علی بن ابی‌طالب (ع) فقط بنده خدا بود و این، بزرگ ترین شاخصه اوست که می توان از آن یاد کرد که پرورش یافته و تربیت شده پیامبر عظیم الشأن است و این از بزرگ ترین افتخارات اوست پس او به حق عبدالله است و پرورش یافته عبدالله اعظم است.

این فعال فرهنگی، یکی از بارزترین جلوه های وجودی امیرمؤمنان (ع) را مدیریت سیاسی و اجتماعی وی دانست که در اندیشه و سیره عملی امام خمینی(ره)، تبلور ویژه ای داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی راوندی افزود: سیاست از دیدگاه مکتب نجات بخش اسلام و در قاموس سیره سیاسی امیرمؤمنان علی (ع)، نوعی عبادت است، چون سیاست الهی به معنای مدیریت و تربیت انسانها و هدایت آنان به سوی کمال انسانی است.

گفتنی است: ویژه‌برنامه‌ پاسداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی‌(ره) با هدف معرفی و تبیین شخصیت سیاسی و الهی حضرت امام خمینی (ره)، بازخوانی و تبیین آرمان‌ها، اندیشه‌ها، دیدگاه‌ها و آثار علمی و فقهی امام خمینی (ره) و معرفی ابعاد معنوی و سبک زندگی امام خمینی (ره) و با اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی متناسب با شهادت حضرت علی (ع) و مدیحه سرائی با همکاری انجمن اسلامی منطقه راوند در فرهنگ سرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.


نظرات کاربران