سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

06 شهریور 1397 13:00 926 بازدید

برای نخستین بار در کاشان :

کاشانی ها در شهر کویر برای آب ایده پردازی می کنند

کاشانی ها در شهر کویر برای آب ایده پردازی می کنند

مدیر فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان از برگزاری نخستین جشنواره"ایده آب" در روزهای 12 و 13 شهریور ماه در این فرهنگ سرا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، مهدی فخرئی گفت: دختران و پسران نوجوان  و جوان 12 تا 17 سال کاشان، در مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم، با شرکت در نخستین جشنواره"ایده آب"که یکی از سری برنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان است در 3 بخش قایق کاغذی، موشک آبی و نجات آب، طی دو روز با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره به همت فرهنگ سرای مهر و گروه پرورش دهندگان ایده های نوین(پین) متشکل از فارغ التحصیلان مدرسه سمپاد کاشان(استعدادهای درخشان) و با همکاری شرکت آب و فاضلاب کاشان برگزار می شود، اظهار داشت: نخستین جشنواره"ایده آب"، رویدادی بی سابقه در میان نوجوانان و جوانان کاشانی است که با شرکت در این مسابقه، آن را تجربه می کنند.

مدیر فرهنگ سرای مهر پیرامون فرایند برگزاری نخستین جشنواره"ایده آب" افزود: ثبت نام این جشنواره از روزهای پایانی ماه مرداد در بخش های سه گانه قایق کاغذی(سازه کاغذی بدون استفاده از چسب و سنجاق)، موشک آبی(ساخت موشک با بطری های پلاستیکی)، نجات آب(با کاغذ بدون چسب) آغاز و تا 10 شهریور ماه ادامه دارد و بعد از پایان مهلت ثبت نام، شرکت کنندگان با تشکیل گروه های سه نفره با یکدیگر به رقابت می پردازند و در نهایت بعد از داوری و تست سازه ها، گروه های برتر برای شرکت در جشنواره کشوری دریا که از سوی معاونت علمی فناوری نهاد ریاست جمهوری برگزار می شود معرفی می شوند.

مهدی فخرئی خاطر نشان کرد: هر بخش این جشنواره رقابتی و امتیاز برابر با یکدیگر دارد و گروه های برتر بر اساس مجموع امتیازات هر 3 بخش قایق کاغذی، موشک آبی و نجات آب مشخص می شوند.

وی گفت: امیدواریم شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی دختران و پسران نوجوان و جوان کاشانی در این رویداد باشیم.

گفتنی است نخستین جشنواره"ایده آب" به منظور شناسایی و کشف استعداد، توسعه خلاقیت و ارتقاء سطح علمی فرهنگی نوجوانان و جوانان کاشانی با رویکرد مصرف بهینه آب و بازیافت برگزار می شود.


نظرات کاربران