سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

01 شهریور 1397 11:40 848 بازدید

در کاشان پایتخت کتاب ایران رقم خورد :

تبجیل از آزادگانی که خاطرات اسارت را تحریر کرده اند

تبجیل از آزادگانی که خاطرات اسارت را تحریر کرده اند

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، فرهنگ سرای علم و ادب"فیض کاشانی" با توجه به انتخاب کاشان به عنوان "پایتخت کتاب ایران"از آزادگانی که خاطرات اسارت را به رشته تحریر در آورده اند تبجیل کرد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، با بیان این خبر گفت: امسال به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، برنامه های متنوع فرهنگی در نقاط مختلف شهر کاشان اعم از حسینیه ها،مساجد و پارک ها برگزار شد که تقدیر از آزادگان مولف یکی از این برنامه ها بود.

مرتضی والی زاده با اشاره به اینکه برنامه "شبی با آزادگان"از سری برنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان بود که به کوشش فرهنگ سرای علامه فیض کاشانی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه سالروز ورود آزادگان، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان دومین روز شادی مردم بوده است،تلاش شد امسال برنامه های سالروز ورود آزادگان به صورت مردمی و با حضور بیشتر مردم  برگزار شود.

وی یادآور شد: برای اینکه بتوانیم فرهنگ فداکاری و آزادگی را بین اقشار مختلف جامعه نهادینه کنیم از ظرفیت فضاهای فرهنگی و مذهبی حسینیه ها و مساجد برای یادآوری حماسه ایثار آزادگان و پیام آوران در این مکان ها استفاده کردیم.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با توجه به اینکه نهادینه سازی فرهنگ پایداری، مقاومت و آزادگی و همچنین شناساندن مقام و منزلت آزادگان یکی از اهداف برگزاری برنامه های سالروز ورود آزادگان بوده است، از اجرای نمایش با مضمون مشکلات و سختی های اسارت و بازگشت آزادگان  با هنرمندی هنرمندان گروه تئاتر شهر در دو مسجد فاطمیه( رضوی) و مسجد محمدی خبر داد.

مرتضی والی زاده با تقدیر از عوامل و هنرمندان گروه نمایش تئاتر شهر یادآور شد: استقبال مردم از این نمایش نشان دهنده علاقه مردم به برنامه هایی با این موضوع بود و برنامه هایی با این مضمون باید بیشتر شود.

وی به اجرای برنامه های جذاب به مناسبت گرامی داشت سالروز ورود آزادگان طی چند روز و شب در مسجد و همچنین پارک لاله اشاره و اجرای برنامه های شاد و حماسی،خاطره گویی،تقدیر از آزادگان،اجرای نمایش توسط گروه تئاتر شهر را از جمله برنامه های این مناسبت در سطح شهر کاشان نام برد که با همکاری موسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور روایت ساله های ایستادگی و مقاومت برگزار شد.


نظرات کاربران