سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

25 آذر 1402 13:07 206 بازدید

در قالب کارگاه آموزشی تشکیل شد:

آشنایی دانش‌آموزان با اصول و مبانی قانون اساسی

آشنایی دانش‌آموزان با اصول و مبانی قانون اساسی

 

دانش‌آموزان مدرسه حاج عباس کریم با حضور در مجتمع فرهنگی هنری شهر تحت نظارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با اصول و مبانی قانون اساسی آشنا شدند. 

در این کارگاه آموزشی که به مناسبت سالروز تصویب قانون اساسی تشکیل شد، دانش‌آموزان با وظایف مقامات و نهادهای حکومتی که از سوی محمدعلی فرجی مدرس دانشگاه ارائه شد، آشنا شدند. 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در این کارگاه مباحثی از جمله آشنایی با قانون اساسی، جایگاه اجرایی آن، اولویت‌ها، موانع و پیامدهای قانون اساسی، وظایف و اختیارات قوای سه گانه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را به تفکیک ویژه دانش‌آموزان مطرح کرد.

همچنین در کارگاه دیگری که در فرهنگ‌سرای معراج برگزار شد،هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه کاشان با تاکید بر  لزوم فراگیری و اهمیت قانون اساسی به بیان چهارچوب‌های کلی و اصول آن برای دانش‌آموزان پرداخت و در ادامه وظایف، تکالیف و حقوق شهروندی مبتنی بر قانون اساسی را مطرح کرد. 

محمود شاطریان در این کارگاه در بین دانش‌آموزان مدرسه سید محمد نبوی، 
قانون اساسی جمهوری اسلامی را فصل الخطاب و محور زندگی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برشمرد که وظایف و حدود رهبری، قوای سه گانه و مردم به صورت کامل و جامع در آن گردآوری شده است.

پایان بخش این کارگاه طرح سوال از سوی دانش‌آموزان حول محور تکالیف اجتماعی بود.


نظرات کاربران