سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

02 مرداد 1402 01:10 583 بازدید

در کارگاه «یک فنجان زندگی شیرین» مطرح شد:

ابراز محبت به فرزندان مهم‌ترین عامل در تربیت کودک است

ابراز محبت به فرزندان مهم‌ترین عامل در تربیت کودک است

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی با تاکید بر اهمیت محبت کردن به کودک، ابراز محبت به فرزند را به عنوان مهم‌ترین عامل تربیتی ذکر کرد. 

حسن سرکار در کارگاه «یک فنجان زندگی شیرین» از مجموعه برنامه‌های فرهنگ‌سرای بانو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان ویژه محلات که با موضوع تربیت فرزند در کوی مفتح تشکیل شد، با تاکید بر ضرورت ابراز محبت به فرزندان و با بیان اهمیت اثبات محبت به فرزندان اظهار داشت: لازم است والدین با وقت گذاشتن برای فرزند و بازی کردن با او به فرزندشان ثابت کنند که دوستش دارند.

وی با بیان اینکه ابراز محبت به فرزند باید بدون قید و شرط باشد، تصریح کرد: اگه فرزندمان حتی اشتباهی هم کرد به فرزندمان بگوییم که از این کار شما و عملکرد شما ناراحت شدم، ولی از صمیم قلب خودت را دوست دارم.

 این کارشناس با اشاره به اینکه توانمندی‌ها و استعدادهای فرزندان با هم متفاوت است بر عدم مقایسه فرزندان با یکدیگر تاکید کرد و افزود: لازم است فرزندان را فقط با عملکرد خوب خودشان در گذشته مقایسه کرد تا ضمن افزایش انگیزه تغییر مثبت در فرزند، زمینه برای ایجاد خشم، حسادت و کدورت بین فرزندان فراهم نشود.

سرکار در در پایان با تاکید بر اهمیت انس گرفتن فرزندان با قرآن گفت: خانواده‌ها با قرائت آیاتی از قرآن در کنار فرزندان به صورت مستمر و همچنین چند دقیقه گفتگوی صمیمی و دوستانه، روح‌ معنویت را در خانواده ارتقا داده و مانع از ایجاد یاس و اضطراب شوند.


نظرات کاربران