سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

20 تیر 1402 23:37 618 بازدید

در سومین رویداد«اتم» مورد بررسی قرار گرفت:

ارائه تجربه‌های موفق هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی در حوزه ازدواج و خانواده متعالی

ارائه تجربه‌های موفق هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی در حوزه ازدواج و خانواده متعالی

سوّمین گام از رویداد‌ فرهنگی‌ اجتماعی‌«اتُم»با رویکرد بررسی ایده‌ها، الگوها و تجربه‌های موفق در بین مساجد، هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی در امر ازدواج، فرزندآوری و خانواده‌ متعالی با حضور اساتید، کارشناس مشاورین و مسئولین شهری و با همراهی اعضای شورای هماهنگی هیئات مذهبی و هیئت مدیره اتحادیه کانون‌های فرهنگی و امامان جماعت مساجد شاخص کاشان در سالن کنفرانس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

عفت پدرام‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی شورای اسلامی شهر در این جلسه از همه حاضرین درخواست کرد فرصت ماه محرّم و صفر را غنیمت بشمارند و در کانون‌ها، هیئات و مواکب به موضوع اهمیت خانواده در احادیث و سنّت اهلبیت (ع) بپردازند و همشهریان دارالمومنین کاشان را با معارف اهل بیت (ع) در بحث خانواده متعالی بیشتر آشنا کنند. 

در این رویداد تعدادی از هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی و امام جماعت مساجد که فعالیت‌های موفق در حوزه خانواده متعالی داشتند، تجربیات مجموعه خود را بیان کردند.

همچنین در این مراسم محمدعلی فرجی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با توجه به اهتمام شورای اسلامی شهر و سازمان در سال ۱۴۰۲ به بحث خانواده متعالی از آمادگی سازمان در خصوص معرفی کارشناس مشاورین زبده و دارای مجوز رسمی و تامین هزینه‌های مربوط به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره خانواده در کانون‌ها و هیئات خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سمیری رئیس دادگاه خانواده کاشان نیز در خصوص مسائل منتهی به طلاق در بین خانواده‌های کاشانی، اطلاعاتی به اعضای حاضر در جلسه داد.

با توجه به فرصت تابستان و فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد و همچنین ایّام ماه محرّم و صفر و برنامه‌های بسیار خوب و متراکم هیئات مذهبی در کاشان قرار شد موضوع آموزش‌های لازم پیش از ازدواج، ازدواج و فرزندآوری، تحکیم و تعالی خانواده به عنوان یکی از موضوعات جلسات در هیئات مذهبی و کانون‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد. 

در این مراسم که با حضور عفت پدرام‌‌فر، مهدی نادعلی و جواد حاجی قدیری از اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورا برگزار شد، برای حمایت از فعالیت‌های مردمی در محلّات مختلف شهر، مساجد و کانون‌های فرهنگی، هیئات مذهبی و مواکب در طول تابستان و ایام محرّم و صفر سال جاری با موضوعات خانواده متعالی،.تصمیماتی اتخاذ شد.


نظرات کاربران