سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

03 شهریور 1402 12:06 354 بازدید

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر:

از ظرفیت و پتانسیل مساجد برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی استفاده شود

از ظرفیت و پتانسیل مساجد برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی استفاده شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر با بیان کارکردهای مسجد، هدف از ایجاد این بنا را عبادت و راز و نیاز بر شمرد و گفت: با توجه به کارکردهای متنوع مسجد، حضور در این مکان علاوه بر آثار دنیوی، جنبه اخروی نیز دارد. 

عفت پدرام‌فر با حضور در مسجد تاریخی میرعماد و در مراسم اختتامیه دومین جشنواره مردمی«تئاتر بچه‌های مسجد» با بیان اینکه در طول تاریخ از مساجد به عنوان پایگاه‌های علمی، هنری، فرهنگی و مذهبی استفاده شده است و قداستی که در مساجد وجود دارد به عنوان یک نقطه ی امن برای خانواده‌ها تعریف شده است و هیچ خانواده‌ای از حضور فرزند خود در مساجد نگران نیست، گفت: مساجد نباید فقط به نماز و دعا ختم شود. باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مسجد برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده شود.

وی با توجه به حضور گسترده بانوان هنرمند در این جشنواره اظهار داشت: یکی از نکات مثبت این رویداد، نقش پر رنگ زنان و دختران است و خوشحالیم که زنان غیرتمند و فهیم و ارزش مدار در تمام عرصه‌ها و صحنه‌ها حضور دارند و امیدواریم این جشنواره تداوم داشته باشد و شاهد حضور پر رنگ هنرمندان به ویژه بانوان هنرمند باشیم.

همچنین در این مراسم کریم اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با اشاره به اهمیت جایگاه تئاتر در مسجد، گفت: مقام معظم رهبری از تئاتر به عنوان منبر یاد کرده و فرموده‌اند تئاتر منبر است و بلکه بالاتر از آن و همین گفته نشان دهنده جایگاه بالای تئاتر است.

 دومین رویداد«تئاتر بچه‌های مسجد» با گرامی داشت هنرمند شهید عباس درستکار همزمان با هفته جهانی مسجد، با حضور و رقابت ۱۱ گروه نمایشی از منطقه تاریخی فرهنگی کاشان ۲۵ تا ۲۸ مرداد ماه به دبیری محسن خسروی از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، کانون بسیج هنرمندان، حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در فرهنگ‌سرای مهر برگزار شد و در مراسمی منتخبین معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.


نظرات کاربران