سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

10 بهمن 1395 23:06 1712 بازدید

تقدیر فرماندار کاشان از حوزه فرهنگی مدیریت شهری کاشان:

انجام بخش عمده ساماندهی فرهنگی توسط شهرداری افتخار کاشانی هاست

انجام بخش عمده ساماندهی فرهنگی توسط شهرداری افتخار کاشانی هاست

معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان گفت: بخش عمده ای از ساماندهی وضعیت فرهنگی و برنامه های این حوزه از طریق ساز و کارهای شهرداری انجام می گیرد و این مایه افتخار کاشانی هاست.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حمیدرضا مومنیان در نشست خبری کنگره بین المللی محتشم کاشانی، این شاعر بزرگ را یک شخصیت برجسته در حوزه علم و فرهنگ در ایران و سرآمد شاعران در کشور دانست و اظهار کرد: محتشم دارای مولفه هایی در سطح بین المللی برای شعر و ادب ایران بوده و مفتخریم که این شخصیت بزرگ متعلق به این خطه است هرچند که امروز نام محتشم مرزها را درنوردیده و مایه شهرت اهالی کاشان شده است.

وی تصریح کرد: توجه به شهدا، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، یادواره‌های شهدا و ... بیانگر اهمیت به موضوع فرهنگی است و تمامی این امور به جهت توجه نسل جوان به فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی است.
معاون استاندار اصفهان با تأکید بر اهمیت برگزاری گردهمایی چون کنگره بین المللی محتشم کاشانی بیان کرد: اگر  توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه کاشان برای ما اهمیت دارد باید بدانیم برگزاری چنین کنگره هایی در کاشان لازم است.

مومنیان با اشاره به رویکرد دربرگیری نهادهای مسئول در کنگره محتشم افزود:در  کنگره بین المللی محتشم تلاش شده کمیته‌ها به گونه طراحی گردد تا همه ارگان‌های شهر در این کنگره نقش موثری داشته باشند و در این مسیر کمیته های فرهنگی و هنری، عمرانی، اجرایی، بین الملل و تشریفات، اطلاع رسانی و تبلیغات،داوران پیش بینی شده است.

نگاه ویژه دستگاه های اجرایی به کنگره بین المللی محتشم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز در این جلسه با تأکید بر اهتمام مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری کنگره بین المللی محتشم عنوان کرد: این کنگره با همکاری و مشارکت ارگان‌ها و نهادهای کاشان برگزار می‌شود و این بیانگر جایگاه ممتاز فرهنگ در بین حوزه اجرایی شهرستان است.

مهدی اخباری از فعالیت گسترده دانشگاه آزاد در زمینه برگزاری کنگره در قامت یک رویداد بین المللی خبر داد و بر عزم همه جانبه این دانشگاه برای استفاده از تمام ظرفیت های موجود تأکید کرد.

 

بودجه 30 میلیارد ریالی برای اجرای مسیر جدید مقبره محتشم کاشانی
سرپرست منطقه یک شهرداری کاشان با اشاره به تعریف مسیر جدید آرامگاه محتشم کاشانی، از اختصاص اعتبار آزادسازی، تملک و تسطیح آن به میزان 30 میلیارد ریال خبر داد  و گفت: هدف از طراحی و اجرای این پروژه توجه بیشتر به جایگاه محتشم، تسهیل دسترسی به مقبره این شاعر نامی کاشان و مرثیه‌ سرای اهل بیت (ع) برای علاقه‌مندان و گردشگران داخلی و خارجی است.
مرتضی والی زاده از تکمیل مسیر در نظرگرفته شده 800 متری در قالب شبکه 12 متری تا سال آینده خبر داد و البته اجرای آن را با توجه به موقعیت مسیر دشوار ارزیابی کرد.

.وی همچنین در خصوص بدنه سازی و کف سازی مقبره محتشم کاشانی عنوان کرد: برای این امر که حدود یک سالی است آغاز شده به میزان 3.5 میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته است. 

برگزاری سه روزه کنگره بین المللی شعر محتشم

مدیر اجرایی کنگره بین المللی محتشم کاشانی، با اشاره به زمان برگزاری کنگره بین المللی محتشم کاشانی به مدت  سه روز اظهار کرد: کنگره بین المللی محتشم کاشانی در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اسفندماه در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار می شود.

سید مرتضی طاهری با یادآوری ارائه آخرین اخبار کنگره بین المللی محتشم کاشانی در سه برهه زمانی عنوان کرد: سومین نشست با حضور دبیر علمی همایش علی میرانصاری در تاریخ 12 اسفند ساعت 12 در تالار اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی کاشان جهت معرفی برگزیدگان مقالات و اعلام فهرست سخنرانان همایش برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در کمیته علمی کنگره بین المللی محتشم کاشانی برترین استادان ایرانی و خارجی شرکت دارند تصریح کرد: رئیس انجمن دانشنامه دایره المعارف اسلامی، عضو پیوسته زبان و ادب فارسی و شخصیت های فرهنگی کاشان عضو کمیته علمی این کنگره هستند.

این استاد دانشگاه ضمن تقدیر از همکاری نهادها و دستگاه های مختلف شهرستان در برگزاری این کنگره بین المللی محتشم کاشانی،  حضور فرش محتشم به عنوان بخش خصوصی و حامی مالی کنگره را ستود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره آموزش و پرورش، رئیس کمیته اجرایی و...از دیگر فعالان برگزاری کنگره بودند که به بیان اقدامات صورت گرفته در بخش تحت مسئولیت خود پرداختند.

انتهای خبر/


نظرات کاربران