سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

26 مرداد 1402 22:09 559 بازدید

به اهتمام فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی انجام شد:

بازدید از مقبره مشاهیر شهر کاشان در «کاشان گردی»

بازدید از مقبره مشاهیر شهر کاشان در «کاشان گردی»

کودکان و نوجوانان دختر کاشانی با شرکت در برنامه«کاشان گردی» از سری برنامه‌های فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، از مقبره مشاهیر و نام‌آوران کاشانی در دوره‌های مختلف بازدید کردند. 

شرکت کنندگان در این برنامه با همراهی والدین خود بعد از بازدید از مقبره ملا محسن فیض کاشانی با توضیحات زهرا زاهدی با شخصیت این حکیم و عارف شیعه مذهب دوره صفوی آشنا شدند و با قرائت فاتحه بر سر مزار شهدای گمنام، یاد این عزیزان را گرامی داشتند. 

حضور در مقبره مُحتَشَم کاشانی، شاعر پارسی‌گوی سدهٔ دهم هجری و از مهم‌ترین شاعران مرثیه‌سرای شیعه و آشنایی با  صاحب ترکیب‌بند «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» در رابطه با شهیدان واقعه کربلا، اجرای مسابقه پیرامون واقعه عاشورا و هدف امام حسین(ع) توسط حجت الاسلام ولی اله فرمنش، پرسش و پاسخ در مورد این شاعر از دیگر برنامه‌های این طرح فرهنگی، گردشگری بود. 

پایان بخش این برنامه حضور کودکان و نوجوانان در مسجد آقابزرگ، عروس مساجد ایران که به عنوان يكي از زيباترين و بزرگترین مساجد است و ارائه توضیحات محسن گندمی یکی از راهنمایان گردشگری برای معرفی این بنای تاریخی مذهبی بود.


نظرات کاربران