سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

23 اسفند 1395 10:44 1788 بازدید

مدرس دانشگاه کاشان:

« بداخلاقی» معضلی که امروزه به یک بحران اجتماعی تبدیل شده است

« بداخلاقی» معضلی که امروزه به یک بحران اجتماعی تبدیل شده است

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، زهرا حسام‌‌محمدی در کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی که در فرهنگسرای المهدی(عج) برگزار ‌شد، به راههای مهم کنترل خشم اشاره کرد و گفت: در روانشناسی اسلامی عبارتی بنام "روش صحیح انتقادکردن" وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: رمز اصلی در مؤفقیت فراموش کردن موضوع مشاجره است و با کنترل خشم باید رضایت خداوند و شادی اهل بیت را طلب کرد نه خوشحالی شیطان را موجب شد.

دکترای فلسفه‌ی اسلامی، «مشاجره» را به عنوان" مخرّبترین چیز در از بین بردن اساس و بنیان زندگی عنوان کرد و اظهار داشت: زن و شوهر خوشبخت کسانی هستند که سرِ یک موضوع 2 بار با هم دعوا نمی‌کنند، سعی می‌کنند برخشم و غضب خود غلبه کنند چرا که قرآن تأکید می‌کند "قولوا للناس حُسنا" با مردم به نیکی سخن بگویید.

حسام‌محمدی، با تاکید بر اینکه آیات و روایات در مذمت افراد خشمگین را باید به یاد آورد افزود: هر کس در هنگام خشم مالک نفس خویش باشد، خداوند متعال بدن او را بر آتش حرام خواهد کرد و هر کس خشم خود را فرو ببرد، در حالیکه می‌توانست از طرف مقابلش انتقام بگیرد، خداوند متعال قلبش را ازایمان، امنیت و سلامت پر خواهد کرد.

وی، همچنین به رازهایی برای کنترل خشم اشاره کرد و گفت: هنگام عصبانیت مکان و فضایی را که در آن قرار گرفته‌اید، تغییر دهید، از 1 تا 11 بشمارید، اول فکر کنید و بعد شروع به صحبت کنید و سعی کنید بین صحبتتان سکوت و تمرکز داشته باشید.

مدرس دانشگاه کاشان، با اشاره به  بهترین راهها برای انتقاد از همسر و گفتن عیوب او اذعان داشت: از انتقاد کردن در هنگام مشاجره بپرهیزید چون همسرتان اصلا حرف شما را نخواهد پذیرفت.

شایان ذکر است، کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی روزهای یکشنبه‌ هر هفته با هدف ارائه راه حل و مشاوره به خانواده‌ها با ویژه برنامه‌های پرسش و پاسخ و مسابقه در فرهنگسرای المهدی (عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در سال 95 برگزار ‌شد.

انتهای خبر/


نظرات کاربران