سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

19 اردیبهشت 1397 19:50 1564 بازدید

برگزاری روز کاشان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

برگزاری روز کاشان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

برگزاری روز کاشان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان،مراسم"روز کاشان، دوشنبه 17 اردیبهشت ماه از ساعت 10صبح در سالن فرهیختگان مصلای امام خمینی(ره)تهران برگزار شد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در این خصوص گفت: مراسم‌روز کاشان باحضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،نماینده مردم کاشان وآران وبیدگل در مجلس شورای اسلامی،معاون استاندار وفرماندار کاشان،شهردار این شهر و جمعی از مسئولان و هنرمندان کاشانی درنمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزارگردید.

مرتضی والی زاده اظهار داشت: امسال کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده و به استناد این نامگذاری برنامه های مختلفی با موضوع کاشان در این روز به اجرا درآمد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم "روز کاشان" در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  افزود: بازدید سعید ابریشمی رادشهردارکاشان،مدیران شهری وعلاقمندان از غرفه کاشان،حرکت کاروان کاشان ازسمت غرفه"کاشان پایتخت کتاب ایران" به سمت سالن سرای اهل قلم برای برگزاری "روزکاشان" درنمایشگاه از برنامه های آغازین این روز بود.

وی حضور بانوان شهر برزک با لباس سنتی و گل محمدی، اهدای چند کتاب از نویسندگان کاشانی به بازدیدکنندگان،عکس یادگاری با امین‌اله رشیدی خواننده کاشانی،آهنگسازو فعال رادیوتلویزیون، نقالی و شاهنامه خوانی  را از جمله برنامه های این روز برشمرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان خاطر نشان کرد:همزمان با ششمین روز از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  و در روز کاشان از کتاب برنامه های"کاشان پایتخت کتاب ایران" که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری کاشان چاپ شده بود نیز رونمایی گردید.

شایان ذکر است  با توجه به انتخاب کاشان به عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران در سال 97 غرفه ای با عنوان"کاشان پایتخت کتاب ایران"از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در مصلای امام خمینی برپا شده  و یک روز از نمایشگاه به نام روز کاشان معرفی شده تا در آن فرصت بهینه انتقال فرهنگ و تناسبات فرهنگی از دریچه کتاب مورد توجه قرار گیرد.

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار"نه به کتاب نخواندن" از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردی بهشت ماه‌در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.


نظرات کاربران