سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

28 مرداد 1403 13:40 43 بازدید

با اجرای برنامه‌های محتوا محور فرهنگی رقم خورد:

برگزاری ویژه‌ برنامه‌ی سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در کاشان

برگزاری ویژه‌ برنامه‌ی سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در کاشان

با توجه به اهمیت نقش ایثارگران در حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشور، ضرورت آشنایی با تلاش‌هایی که در این راه صورت گرفته و انتقال این امر مهم به نسل جوان و نوجوان، سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان، اقدام به برگزاری ویژه‌ برنامه‌ی«بر قله آزادگی» همراه با برنامه‌های محتوا محور فرهنگی کرد. 

ویژه‌ برنامه‌ی«بر قله آزادگی» در راستای کنگره ملی شهدای کاشان همراه با بزرگداشت یاد و خاطره ۴ شهید در اسارت از شهدای منطقه کاشان با هدف نهادینه کردن فرهنگ ایثار، شهادت و آزادگی در جامعه با حضور آزادگان و خانواده‌های آن‌ها و با همراهی مدیران و مسئولین شهری و شهروندان در جوار چایخانه حضرت رضا(ع) واقع در پارک آیت اله مدنی(ره) انجام شد. 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در ویژه برنامه گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به وطن گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند وقتی که تاریخ جنگ‌ها را مطالعه می‌کردیم می‌دیدیم تبادل اسرا گاهی اوقات ۳۰ سال طول می‌کشد، لذا طبیعی بود که جنگ ایران و عراق هم که سال ۶۷ با قطعنامه ۵۹۸ تمام شد، خیلی بیش از این تبادل اسرا طول بکشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی با بیان اینکه خاطرات آزادگان کشورمان درس آموز است، افزود: آزادگان شرایط سختی را در دوران اسارت تحمل کردند و با ارتباط با خدای متعال، خواندن نماز اول وقت، نماز شب و تلاوت قرآن در سخت‌ترین شرایط توانستند ۱۰ سال اسارت را تحمل کنند.

وی پشتیبانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و ولایت فقیه را مهمترین آرمان آزادگان دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به راحتی به دست نیامده که بخواهیم به سادگی آن را از دست بدهیم.

 ویژه‌ برنامه‌ی«بر قله آزادگی»با مجری‌گری سید مجتبی تقاعدیان شامل اجرای سرود توسط گروه‌های بصیرت و بشری،بازگویی خاطرات دوران اسارت توسط آزادگان، سخنرانی علی هاشمی طاهری عضو شورای اسلامی شهر، پخش کلیپ، شعرخوانی آزاده سرافراز آقای عظیم‌زاده بود که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان و تشکّل الماس‌های درخشان شهرستان‌‌های کاشان و آران و بیدگل انجام شد.


نظرات کاربران