سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

25 آذر 1402 14:20 427 بازدید

در قالب دورهمی ۲ روزه انجام شد:

تبیین مفاهیم اعتقادی و معنوی در دانش‌آموزان با ویژه برنامه «تا شقایق هست…»

تبیین مفاهیم اعتقادی و معنوی در دانش‌آموزان با ویژه برنامه «تا شقایق هست…»

با رویکرد تبیین مفاهیم اعتقادی و معنوی ویژه برنامه «تا شقایق هست…» با حضور میهمانان و کارشناسان حوزه‌های اجتماعی و مشاوره با دعوت از دانش‌آموزان دبیرستان‌های برکت، ترنجی ‌و شاهد حضرت ام‌البنین(س) طی دو روز در فرهنگ‌سرای معراج سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

این برنامه با اجرای فاطمه خاکی در بخش اول به گفتگو با فاطمه میرقمصری، بانوی فعال در حوزه دفاع مقدس پرداخت و این بانوی جهادگر خاطراتی از حضور و فعالیت‌های خود در زمان جنگ در خرمشهر را بیان و با شرح انگیزه‌های حضور در فضای معنوی دفاع مقدس، توصیه‌های سازنده‌ای برای جوان نسل امروز ارائه کرد.

در بخش دوم، فاطمه آقایی از مبلغین طرح امین مدارس، به شرح تحول، خداباوری، فاصله گرفتن از نگرش‌های منفی و تقویت ایمان و در نهایت انتخاب حجاب برتر پرداخت و آثار و پیامدهای پدید آمده در زندگی خود را در پی این دگرگونی برای دانش آموزان شرح داد. 

در بخش سوم، زینب رمضانعلی‌زاده، روانشناس و‌ مشاور خانواده در قالب پرسش و‌ پاسخ پیرامون حجاب و اشاره به رعایت حجاب برای زن‌ و مرد در قرآن، تفاوت‌های نگرشی ‌زن و مرد در برخورد با مسائل و مشکلات فردی، فلسفه عدالت الهی در احکام دین مبین اسلام و رفع شبهات مربوط به نابرابری جنسیتی در اسلام و …پرداخت ‌. 

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی بانوان کارآفرین و همچنین حضور کارشناس هلال احمر و ارائه آموزش‌هایی در حوزه کمک‌های اولیه از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه بود.


نظرات کاربران