سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

12 دی 1395 09:27 1933 بازدید

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان خواستار شد

تولید آثار فاخر با موضوعات شهروندی و اجتماعی در کاشان

تولید آثار فاخر با موضوعات شهروندی و اجتماعی در کاشان

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با تأکید بر ظرفیت هنر نمایش در ارائه پیام ها و مفاهیم زندگی امروز، خواستار تولید آثار فاخر با موضوعات اجتماعی به خصوص در زمینه شهروندی در این شهرستان شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حسین حیدریان که به همراه جمعی از هنرمندان نمایش سلطانعلی نخستین سفیر ولایت و اعضای ستاد برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان حاضر شده بود، اجرای نمایش سلطانعلی نخستین سفیر ولایت و برگزاری دوره دوازدهم جشنواره ملی تئاتر مهر را دو اتفاق قابل تقدیر در حوزه هنر نمایش نامید و  تلاش های هنرمندان و مجموعه مدیریت شهری را در رقم زدن آن ستود.

وی با تأکید بر لزوم القای هنرمندانه پیام به مخاطب گفت: هنرمندان به عنوان بخشی از نخبگان جامعه هستند که با دریافت هوشمندانه مسائل و پردازش آنها، وظیفه انتقال آن را به مخاطب برعهده می گیرند .

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان, مسئولیت و دشواری کار هنرمندان را انکارناپذیر دانست و بیان کرد: هنرمندان با طیف وسیعی از مخاطب با میزان مختلف تحصیلات و معلومات و فرهنگ های متفاوت مواجه بوده که این خصیصه علاوه بر خاص کردن امر هنر، ارائه شایسته و اثرگذار آن را بسیار سخت می کند.

حیدریان با اذعان به عدم پیشرفت کافی در زمینه دستاوردهای بشری عنوان کرد: با ورود این دستاوردها به کشور و تأخیر در استفاده صحیح از آن چالش هایی را برای جامعه ما بوجود می آورد که ظرفیت و نقش هنر و هنرمند به خصوص در حوزه تئاتر به دلیل تأثیرگذاری آنی و گسترده با مخاطب بسیار خطیر و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای هنر به خصوص در ترسیم مسائل اجتماعی و شهروندی افزود: می توان با زبان هنر بسیاری از این چالش ها را در عرصه های مختلف نظیر حمل و نقل، ترافیک، آپارتمان نشینی و...تحلیل کرده و برای فرهنگ سازی مناسب آن اهتمام ورزید.

انتهای خبر/


نظرات کاربران