سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

26 آبان 1395 17:01 1688 بازدید

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان مطرح کرد

تولید محصولات فرهنگی دیجیتال در کاشان

تولید محصولات فرهنگی دیجیتال در کاشان

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از اعلام آمادگی این سازمان برای تولید محصولات دیجیتال با محتوای فرهنگی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، مجتبی رضازاده در جلسه با اعضای مرکز فرهنگی دیجیتال شهید هاشمی، با تأکید بر اهتمام این سازمان در عرصه تولید محتوا در فضای مجازی اظهار کرد: یکی از رویکردهای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان تولید محتوا و تبیین مباحث و اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی در قالب های مختلف در عرصه مدیریت شهری است که بستر دیجیتال و فناوی اطلاعات می تواند یکی از بهترین ابزارها در این زمینه محسوب شود.

وی با بیان اینکه بیشترین برداشت مثبت و منفی در حوزه فضای مجازی و توسط ابزار دیجیتال رقم می خورد گفت: یکی از مصادیق خطری که مقام معظم رهبری با تعابیر مختلف نظیر جنگ نرم، شبیخون، ناتو و ولنگاری فرهنگی نسبت به آن هشدار می دهند همین فضای مجازی و ابزارهای دیجیتال است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، با اذعان به کمبودها و عدم پویایی لازم در تولید محتوای صحیح در فضای مجازی بیان کرد: در حالی که دشمن هر روز با محصولات جدید و جذاب تفکر و نگرش نوجوان، جوان  و حتی کودک ایرانی را هدف گرفته اما در سمت مقابل  پادزهر موثری برای مقابله با این تهاجمات و زهر کشنده فرهنگی وجود ندارد.

رضازاده با یادآوری مشاهیر و مفاخر متعدد فرهنگی، هنری، دینی و حوزه ایثار و مقاومت شهرستان کاشان بیان کرد: می توان نسل نیازمند الگو را  با  شخصیت هایی چون شهید علی معمار مشهور به فاتح فتح المبین در قالب یک بازی و در قامت سردار قهرمان ایرانی آشنا ساخت و نام های بزرگی مانند محتشم کاشانی برجسته ترین چهره شعر آیینی را با ابزاری نظیر انیمیشن به کودکان و نوجوانان معرفی کرد.

وی حمایت از تولید محصولات دیجیتال با موضوع مفاخر و مشاهیر فرهنگی کاشان در حوزه های مختلف نظیر علمای برجسته، سرداران دوران دفاع مقدس و...را یکی از برنامه های این سازمان در این حوزه عنوان کرد و افزود: البته در این مسیر باید نگرش و رسالت فرهنگی و بصیرت افزایی را در اولویت قرار داد و انتظارات دیگر را بر اساس این هدف تنظیم کرد.

مشاور شهردار کاشان، «خانه فرهنگ دیجیتال» را یکی از نیازهای شهرستان در حوزه فضای مجازی دانست و بر آمادگی سازمان برای راه اندازی، صدور مجوز و سایر اقدامات حمایتی در این مسیر تأکید کرد.

مسئول و اعضای مرکز دیجیتال شهید هاشمی نیز در این دیدار به بیان ایده ها و طرح های خود در زمینه فعالیت های شهروندی پرداختند که مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نیز نقطه نظرات خود را در موارد مختلف مطرح کرد.

انتهای خبر/

 

نظرات کاربران