سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

25 آبان 1395 13:58 1684 بازدید

30 آبان ماه

«جاماندگان قافله اربعین » در کاشان ندای «لبیک یا حسین(ع)» سر می دهند

«جاماندگان قافله اربعین » در کاشان ندای «لبیک یا حسین(ع)» سر می دهند

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از برگزاری دومین همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی اربعین با عنوان «جاماندگان قافله اربعین» در کاشان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، مجتبی رضازاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این همایش که در روز یکشنبه 30 آبان ماه همزمان با موسم اربعین حسینی برگزار می شود عاشقان حضرت ثارالله(ع) از ساعت 9 صبح مسیر میدان امام رضا(ع) تا مصلی حضرت بقیة ا... الاعظم(عج) را در قالب پیاده روی نمادین پیموده و پس از آن در این مکان به صورت یکپارچه به عزاداری می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: در طول مسیر اقدامات فرهنگی گسترده ای متناسب با ایام اربعین سرور و سالار شهیدان پیش بینی شده است که می تواند فضای معنوی مضاعفی به این اجتماع باشکوه بخشد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، با اشاره به اینکه سرویس ایاب و ذهاب از ساعت 8:30 صبح نسبت به جابجایی شرکت کنندگان در همایش اقدام می کند گفت: وسایل نقلیه عمومی از  میادین حضرت ولی عصر(عج)،  15 خرداد، کمال الملک، عامریه و مناطق باغ فین، فاز یک و دو ناجی آباد آماده خدمات رسانی به شهروندان است.

رضازاده با یادآوری تعبیر مقام معظم رهبری مصلاهای پیرامون نماز جمعه و استفاده از عبارت «قلب فرهنگی» بیان کرد: بر همین مبنا مراسم عزاداری ویژه ای در مصلی بقیه ا... الاعظم(عج) قلب فرهنگی شهرستان کاشان با حضور شرکت کنندگان در این همایش، به میزبانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان پیش بینی شده است.

وی به ریشه تاریخی پیاده روی اربعین نیز اشاره و عنوان کرد: منشأ این سنت شیعی از آنجاست که جابر بن عبدالله انصاری و عطیه عوفی با پای پیاده حرکت خویش را از مدینه آغاز کردند و در صبح نخستین اربعینی که از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) می‌گذشت، به کربلا رسیدند.

مشاور شهردار کاشان، همچنین پیاده روی 50 کیلومتری مردم فین کاشان برای حضور در کربلای ایران و شرکت در آیین قالیشویان مشهد اردهال را به عنوان یکی از نمادهای ارادت مردم دارالمومنین به مکتب آل الله یادآور شد و افزود: همایش پیاده روی جاماندگان قافله اربعین نیز در حقیقت جلوه دیگری از عمق عشق مردم این خطه به سالار شهیدان است.

رضازاده، بازسازی شور و حال زائران حسینی برای آرزومندانی که به هر دلیلی در ایام اربعین توفیق تشرف به کربلای معلی نیافتند را یکی از اهداف برگزاری همایش جاماندگان قافله اربعین ذکر و تصریح کرد: نمایش اقتدار و شکوه شیعیان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در دارالمومنین کاشان و حضور یکپارچه عزاداران حضرت ثارا...(ع) با پیام اتحاد و همدلی از دیگر اهداف برگزاری این همایش به شمار می رود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه اجرایی برای برگزاری همایش با مسئولیت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان متذکر شد: نیروی مقاومت بسیج، فرمانداری ویژه، هلال احمر، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، پلیس راهور، سازمان اتوبوسرانی، آتش‌نشانی، شورای هیئات مذهبی، اداره ورزش و جوانان، هیئت ورزش های همگانی و دانشگاه علوم پزشکی کاشان و شهرداری کاشان، دیگر اعضای این کارگروه را تشکیل می دهند.

انتهای خبر/


نظرات کاربران