سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

28 مرداد 1403 13:32 52 بازدید

به منظور بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان رقم خورد:

جلوه‌های عشق به امام حسین (ع) در سوگواره هنر در ساحت عاشورا در کاشان

جلوه‌های عشق به امام حسین (ع) در سوگواره هنر در ساحت عاشورا در کاشان

ارادتمندان سرور و سالار شهیدان در بیست و یکمین سوگواره هنر در ساحت عاشورا از برنامه‌های فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، جلوه‌هایی از عشق و ارادت به امام حسین(ع) را به نمایش گذاشتند. 

این سوگواره با حضور ارادتمندان اهل بیت(ع)، جمعی از شهروندان با همراهی مسئولین شهری در تالار شهر شهرداری برگزار شد و هنرمندان با حضورشان در این سوگواره نشان دادند عشق به امام حسین(ع) در وجودشان است و با ارائه آثارشان در ترویج فرهنگ عاشورا قدم برداشتند. 

این برنامه به منظور بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان با تلاوت قرآن توسط علیرضا مشکینی با اجرای وحید مدرس‌زاده شروع شد و با چاوش‌خوانی علی اصغر فراهی،خوانش ترکیب بند محتشم توسط عباسعلی اخوان ارمکی با نی نوازی آقای خُرَم و نخل‌گردانی همراه بود. 

 تعزیه‌خوانان هیئت علی‌اکبر روستای قزاآن در فضایی سرشار از عطر اهل‌بيت ابااعبدالله الحسين(ع) به اجرای تعزیه پرداختند و علاوه بر مراسم زنجیرزنی اعضای هیئت سجادیه مقدم، آیین سقایی گروه زیغم و چاووش‌خوانی، مراسم روضه‌خوانی و مداحی نیز برپا شد كه حال و هوای معنوی خاصی به برنامه داد. 

بخش جنبی سوگواره با نمایش آثار هنری خوشنویسی، نگارگری، منبت کاری، قلم زنی، سیاه قلم همراه بود و نمایشگاه گروهی عکس محرم با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مسئولین و هنرمندان در محل ورودی تالار شهر برپا شد و تا ۴ شهریورماه دائر است.


نظرات کاربران