سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

30 مهر 1396 00:03 1822 بازدید

کار شناس مذهبی:

جنبه های زندگی خود را کنترل کنیم تا بین باورمان تناقضی نباشد

 جنبه های زندگی خود را کنترل کنیم تا بین باورمان  تناقضی نباشد

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حجت‌الاسلام مرتضی هاشمی در مراسم قرائت زیارت عاشورا که در فرهنگسرای علامه فیض کاشانی(ره) برگزار شد اظهار داشت:اگر در گوشه ذهن و دل ما تناقضی در حب و بغض باشد در رفتار ما نمود پیدا  می‌کند.

وی  در خصوص "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" افزود: هر روز عاشورا و هر زمین کربلاست و این شعاری است که زیاد گفته می‌شود، اما معنی آن چیست و چطور این شعار باید در زندگی ما اثر داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: هنگامی که مردم به امام حسین(ع) نامه نوشتند و ایشان را به کوفه دعوت کردند، ابن زیاد هم در کوفه بود، اهل کوفه خودشان به فکر این نبودند که اول ابن زیاد را بیرون کنند و زمینه آمدن امام را برای برپایی حکومت آماده کنند و بعد ایشان را فرابخوانند.

هاشمی افزود: امام حسین(ع) تنها ماند چون در دل مردم کوفه حب یا ترس از ابن زیاد بود، چون هنوز رفتار و افکارشان با او بود و سوالی که مطرح می شود این است که امام حسین (ع) امام آن زمان بود، ما برای امام زمان خود چه کرده ایم و چه باید بکنیم؟ اگر ایشان را می‌خواهیم برای آمدنش زمینه را فراهم کرده‌ایم یا او را در مواجه با ابن زیاد زمان تنها می‌گذاریم و کشته می‌شود؟

وی اذعان کرد: تا وقتی که در دلمان حب یا ترس از ابن زیاد باشد امام زمان در دل ما جایی ندارد چرا که باید زندگی رفتار و گفتار و افکارمان امام زمانی باشد.

شایان ذکر است: مراسم پرفیض زیارت عاشورا به همت فرهنگسرای علامه فیض کاشانی(ره) با استقبال پرشور خانواده‌های منطقه سه برگزار شد.

انتهای خبر/


نظرات کاربران