سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

09 مرداد 1402 10:58 401 بازدید

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان:

حادثه عاشورا عامل بقا اسلام شد

حادثه عاشورا عامل بقا اسلام شد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه بقای اسلام مدیون حادثه عاشورا است، گفت: طراحی دشمن این بود که حادثه عاشورا، عامل دفن اسلام باشد ولی شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان عامل بقا اسلام شد. 

حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی در مجلس سوگواری و روضه‌خوانی که به اهتمام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی در مجتمع فرهنگی هنری شهر برگزار شد، با تاکید بر شناخت فرهنگ عاشورا، عدم وجود روحیه شهادت طلبی در امت اسلامی را مهم‌ترین عامل به قربانگاه رفتن امام حسین(ع) و اسارت رفتن حضرت زینب(س) ذکر کرد. 

وی به نقش نهضت عاشورا در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و با تاکید بر لزوم حفظ روحیه شهادت طلبی در جامعه افزود: باید افتخار کنیم که در کاشان خانواده‌هایی هستند که سه یا چهار فرزند خود را در راه دفاع از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) تقدیم اسلام کرده‌اند. 

این محفل معنوی با گشایش نمایشگاه عکس«در سوگ» با موضوع محرم و آیین‌های عزاداری در گالری گنجینه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان آغاز شد و با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت نماینده ولی فقیه در کاشان، مدیحه سرایی حسن شیر خدایی و معرفی برنامه‌ها و ارائه گزارش عملکرد فعالیت‌های تابستان سازمان فرهنگی،  اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از سوی محمدعلی فرجی سرپرست این سازمان همراه بود.   

مجلس سوگواری و روضه‌خوانی با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری کاشان، تعدادی از روحانیون، مدیران شهری و مسئولین دستگاه‌های دولتی، پلیس راهور و همچنین کارکنان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.


نظرات کاربران