سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

26 شهریور 1395 20:00 2154 بازدید

حجت الاسلام و المسلمین فرجی:

«خودمحوری» ثمره توجه افراطی به فرزند است

«خودمحوری» ثمره توجه افراطی به فرزند است

جشنواره« فرزند بیشتر، زندگی شادتر » در مسکن مهر کاشان با استقبال شهروندان این منطقه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی در جشنواره فرزند بیشتر زندگی شادتر که پنجشنبه شب در مقابل مسجد خاتم الانبیا مسکن مهر کاشان و همراه با استقبال چشمگیر خانواده ها  برگزار شد، اظهار داشت: مهم ترین  و یکی از اصلی ترین اهدافی که افراد به واسطه آن ازدواج می کنند لذت بهره مندی از فرزند است تا به وسیله آن زندگی کاملتری را تجربه کنند.

وی، تک فرزندی را یکی از چالش های خانواده ها دانست و خاطرنشان کرد: نخستین آسیبی که تک فرزندی موجب می شود وابستگی و تکیه بیش از حد فرزند به پدر و مادر است مسئولیتی که در صورت وجود فرزندان دیگر بین آنان تقسیم می شود.

مدیر مرکز حوزه های علمیه منطقه کاشان حتی خانواده دارای دو فرزند را نیز دارای مشکلات متعدد قلمداد و عنوان کرد: در این میان اختلاف میان فرزند کوچکتر و بزرگ تر خود را می نمایاند و والدین در مدیریت توجه و محبت میان فرزندان خود دچار مشکل می شوند.

فرجی کسب تعامل و تفاهم را مزیت خانواده های دارای چند فرزند دانست و گفت: آنان در محیط خانواده یاد می گیرند چگونه با همیاری و کمک به یکدیگر مشکلات هم را حل کنند.

وی، از تجربه اجتماعی زیستنن به عنوان موهبت دیگر چند فرزندی در خانواده ها  نام برد و ابراز داشت:این نقش را پدر و مادر به هیچ وجه نمی توانند برای فرزندان ایفا کنند بلکه این خود فرزند است که باید زیست در محیطی اجتماعی در کنار برادران و خواهران خود را بیاموزد.

این استاد اخلاق، احساس برخورداری از پشتوانه و کسب تجربه و تکمیل زندگی، رسیدن به بلوغ کامل و مناسب و تقویت انسجام خانواده به عنوان حسن دیگر خانواده های چند فرزندی مطرح کرد.

فرجی تک فرزندی را زمینه مناسب برای بروز آفت خودمحوری رفتاری و اخلاقی ذکر و تصریح کرد: «خودمحوری» ثمره توجه بیش از حد به فرزند است که در سنین بالاتر با پرخاشگری و بروز ناهنجاری های اجتماعی خود را نشان می دهد.

 نمایش طنز، برگزاری مسابقه، اجرای موسیقی و...از جمله بخش های دیگر این جشنواره بود.

شایان ذکر است جشنواره« فرزند بیشتر، زندگی شادتر » به مناسبت دهه امامت و ولایت و به همت فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.


نظرات کاربران