سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

16 دی 1395 15:05 2022 بازدید

یک کارشناس مسائل فرهنگی:

رهبری جامعه اسلامی تنها منحصر به سیاست نیست

رهبری جامعه اسلامی تنها منحصر به سیاست نیست

یک کارشناس مسائل فرهنگی گفت: رهبری در جامعه اسلامی تنها منحصر به سیاست نیست بلکه از مرجعیت دینی و تهذیب روحی نیز برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حجت الاسلام حمید ملاحسنی، در جلسه بازخوانی کتاب انسان 250 ساله در جمع کارکنان این سازمان با اشاره به واقعه غدیر خم اظهار کرد: موضوع رهبری امت اسلامی در شرایطی که گستره حکومت مسلمانان با سایر امپراطوری های روم و ایران هم آوردی می کرد مسئله مهم به شمار می رفت.

وی با اشاره به واکنش امیرمومنان علی(ع) پس از عدم تحقق وصیت پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: ایشان تنها به واسطه مصلحت جامعه اسلامی نه تنها به دنبال برهم زدن آرامش نبود بلکه حتی از جایگاه و مقبولیت خود برای پیشبرد امور مسلمین استفاده کرد.

این کارشناس مسائل فرهنگی، با یادآوری دیدگاه تشیع مورد امامت عنوان کرد: شیعه تعیین امام را تنها از سوی خدای متعال می داند و آن را بری از آلودگی به سایر نوع حکومت ها که دارای رذایلی چون قدرت طلبی ، ثروت اندوزی و...است قلمداد می کند.

ملاحسنی رهبری تصریح کرد: در جامعه اسلامی تنها منحصر به سیاست نیست بلکه از مرجعیت دینی و تهذیب روحی نیز برخوردار است.

شایان ذکر است جلسات تحلیل و بازخوانی کتاب «دغدغه های فرهنگی»  و همچنین ثر ارزشمند « انسان 250 ساله» با محوریت نظرات مقام معظم رهبری به ابتکار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان هر هفته در مجتمع فرهنگی هنری شهر با حضور کارکنان این سازمان و سایر فعالان فرهنگی شهرستان کاشان برگزار می شود.

 


نظرات کاربران