سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

01 دی 1395 14:48 1711 بازدید

مشاور شهردار کاشان

رویکرد اجتماعی در دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان

رویکرد اجتماعی در دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان

قائم مقام ستاد برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، از رویکرد  اجتماعی این جشنواره در حوزه سیاست گذاری و اجرا خبر داد.

به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، مجتبی رضازاده در اختتامیه دوازدهمین این جشنواره اظهار کرد: در حالی جشنواره دوازدهم فعالیت خویش را از ماه ها پیش آغاز کرد که تعیین یک سیاست گذاری منسجم و طراحی یک خط مشی برای برگزاری آن امری ضروری به نظر می رسید تا بتوان از این فرصت مغتنم برای انجام یک برنامه ریزی دقیق  و مشخص بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین گام طراحی نخستین رقابت ملی نمایشنامه نویسی در دستور کار جشنواره قرار گرفت؛ همه بر استعدادهای ناب سرزمین مان در هنر نمایش می بالیم اما بر این امر نیز معترفیم که نمایشنامه یکی از موارد نیازمند توجه و رشد و پویایی بیشتر است و برگزاری مسابقه نمایشنامه نویسی عزمی عملی در این راستاست.

قائم مقام دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، با اشاره به اینکه 90 اثر به دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تئاتر مهر ارسال شد که در نهایت 10 اثر به عنوان آثار منتخب پذیرفته شدند  تصریح کرد: هدف از این اقدام ایجاد بانک نمایشنامه نویسی برای تولید آثاری فاخر و اثرگذار در حوزه های مختلف بویژه حوزه اجتماعی و شهروندی است تا بتوان با دست مایه قرار دادن مضامین متنوع تولیدات متعددی در مضامین مورد نیاز جامعه طراحی و اجرا کرد.

رضازاده در ادامه ذکر رویکردها به نگاه جامعه محور مدیریت شهری کاشان در حوزه فرهنگی به عنوان متولی برگزاری جشنواره اشاره و تأکید کرد: نگرشی که بر اساس مأموریت اصلی و اهداف سازمانی شکل گرفته است و بر این مبنا اولویت های موضوعی شهروندی و اجتماعی با زیرمجموعه های متعدد در کنار سایر اولویت های مضمونی نظیر انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت، شهدای مدافع حرم، عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی ایرانی و... معین شد.

وی افزود: به این باور رسیده ایم که شهرداری ها دیگر آن نهاد خدماتی صرف نیستند بلکه اکنون به یک مجموعه بالنده اجتماعی مبدل شده اند و بر همین اساس نیز باید عملکردی مبتنی بر نیازهای مردم جامعه داشته باشند که این امر در حوزه فرهنگ بسیار مهم است.

مشاور شهردار کاشان سپس به تشریح فرآیند جشنواره دوازدهم پرداخت و عنوان کرد: پس از اعلام فراخوان جشنواره در مردادماه سال جاری، دبیرخانه دائمی جشنواره  اقدام به دریافت تمام آثار در دو بخش خیابانی و صحنه ای تا نیمه نخست مهرماه نمود که در پایان تعداد این آثار ارسالی به عدد 288 اثر رسید.

رضازاده خاطرنشان کرد: از میان آثار هنرمندان متقاضی به شرکت در جشنواره دوازدهم، 61 اثر در مرحله نخست پذیرفته شد که پس از گذر از مرحله بازبینی، 10 نمایش خیابانی و 15 نمایش صحنه ای از 17 استان کشور به بخش رقابتی چشنواره راه یافت.

وی اضافه کرد: نمایش های خیابانی از شهرهای اصفهان، اهواز، کرج، خرمشهر، تفرش، ملایر،بروجرد و اراک در جشنواره دوازدهم حضور داشتند که در مجموع با 20 اجرا در دانشگاه ها، مدارس، اماکن عمومی و سایر نقاط مختلف شهر میزبان به اجرای نمایش های خود پرداختند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان یادآور شد: در 15 نمایش صحنه ای که از شهرهای تهران، اراک، همدان، کرج، قزوین، یزد، اندیمشک، بروجرد، گرگان، بهبهان، بناب و کاشان در جشنواره دوازدهم شرکت داشتند هنرمندان این ژانر با 24 اجرا  هنر خویش را در عرصه صحنه به مخاطبان ارائه کردند.

وی همچنین به اجرای رادیو جشنواره در محل برگزاری، انتشار بولتن این رویداد فرهنگی و هنری،  برگزاری کارگاه آموزشی بازیگری و..به عنوان برخی دیگر از شاخصه های جشنواره دوازدهم اشاره کرد.


نظرات کاربران