سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

28 مرداد 1403 12:37 47 بازدید

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان:

رویکرد جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد، مردمی سازی هنر تئاتر است

رویکرد جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد، مردمی سازی هنر تئاتر است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در آیین رونمایی از پوستر سومین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در مسجد آقابزرگ گفت: این جشنواره مهمترین رویداد فرهنگی هنری اجتماعی امسال در شهرستان کاشان است که در راستای کنگره ملی شهدای کاشان با محوریت و اولویت ایثار و شهادت کار خودش را آغاز می‌کند و تولیدات آن با این محوریت می‌باشد. 

 محمدعلی فرجی، ایجاد زمینه رشد و ارتقا هنری گروه‌های نمایشی، مسجد محوری و تمرکز بر تئاتر را از جمله اهداف این جشنواره ذکر کرد و رویکرد این جشنواره را مردمی‌سازی هنر تئاتر عنوان کرد. 

وی اظهار داشت:: تئاتر بچه‌های مسجد به مدت ۳ سال با محوریت مسجد به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و با همکاری بسیج هنرمندان و حوزه هنری انقلاب اسلامی به منظور کشف استعدادها و قابلیت‌های عرصه هنر تئاتر بین نوجوانان و جوانان در مساجد و محلات شهر برگزار می‌شود. 

وی سطح کیفی و کمی جشنواره را بالا دانست و برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط اساتید مجرب قبل از شروع جشنواره را موجب افزایش مهارت در بین علاقه‌مندان هنر نمایش دانست. 

رئیس سازمان گفت: امیدواریم با برگزاری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد بتوانیم در جهت جاذبه‌آفرینی با ابزار هنر در مساجد قدم برداریم و این جشنواره باعث ارتقا جایگاه مساجد شود و به ارتقا نقش آفرینی و کارکرد مساجد کمک کند و این دوره از جشنواره در راستای فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ هنر متفاوت‌تر از سال‌های گذشته اجرا شود.


نظرات کاربران