سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

01 آبان 1395 08:09 1968 بازدید

کارشناس مسائل فرهنگی مطرح کرد:

«زنگ کتاب» مطالبه همچنان مغفول مانده رهبری انقلاب

«زنگ کتاب» مطالبه همچنان مغفول مانده رهبری انقلاب

مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب در کاشان گفت: زمانی می توانیم رفتارها، طراحی و نقشه های ترسیم شده در حوزه فرهنگ را اصلاح و تصحیح کنیم که به شناخت درستی از مبانی و اصول انقلاب اسلامی برسیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، محسن صفایی فرد در نخستین جلسه تحلیل  و بازخوانی کتاب «دغدغه های فرهنگی» در مجتمع فرهنگی هنری شهر اظهار کرد: این کتاب به شرحی مزجی یکی از بیانات مقام معظم رهبری در سال 1373 با استفاده از دیگر بیانات معظم له در فرمایشات مختلف ایشان در حوزه فرهنگ اختصاص دارد.

وی در مورد گونه «مزجی» روایت فرمایشات مقام معظم رهبری در این کتاب نیز بیان کرد: در این شیوه که در کتب دینی و فقهی نیز رواج دارد برای فهم یک مطلب، سایر نکات و موارد مشابه مورد استفاده قرار گیرد چنانکه در کتاب دغدغه های فرهنگی یکی از محوری ترین بیانات رهبر معظم انقلاب با بهره گیری از سایر فرمایشات معظم له عرضه شده است.

مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب در کاشان، همچنین در خصوص علت انتخاب این کتاب برای تحلیل  نیز گفت: آشنایی فعالان فرهنگی با اندیشه ها و دیدگاه های فرهنگی مقام معظم رهبری نه تنها به عنوان رهبر مسلمین جهان بلکه به عنوان شخصیت کم نظیر فرهنگی، نویسنده و از دغدغه مندترین افراد در حوزه مسائل فرهنگی امری ضروری است.

صفایی فرد با اشاره به اینکه کنش گران فرهنگی در عین حال باید مصرف کننده تولیدات این عرصه نیز باشند عنوان کرد: در شرایطی که شاهد هستیم دغدغه های اجرایی مجال کمتری به فعالان این عرصه برای تقویت فکری و بهره مندی از محتواهای فرهنگی به روز ایجاد کرده است.

وی با یادآوری دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به نهادینه شدن موضوع کتابخوانی در مدارس گفت: کلاس و زنگ کتابخوانی و یا اختصاص بخشی از زنگ دروسی مانند انشا به موضوع کتاب ایده های ناب طرح شده از سوی ایشان است که تا کنون مغفول مانده است.

این فعال برجسته فرهنگی، پس از طرح دغدغه به فصل منشأ انقلاب اسلامی در این کتاب پرداخت و تأکید کرد: کارگزاران فرهنگی در دوران انقلاب اسلامی هیچ حرکت مثبتی نمی توان انجام داد مگر آنکه انقلاب اسلامی و مبانی آن را بشناسیم.

صفایی مقصود از انقلاب اسلامی را اسلام انقلابی، اسلام سیاسی و اسلام مدیریتی حاکم بر ذهن و عمل جامعه دانست و افزود:  اسلام فردی و منحصر به عبادات شخصی بدون تأثیرگذاری در جامعه، اسلامی تحریف شده است.

وی تصریح کرد: زمانی می توانیم رفتارها، طراحی و نقشه های ترسیم شده در حوزه فرهنگ را اصلاح و تصحیح کنیم که به شناخت درستی از مبانی و اصول انقلاب اسلامی برسیم.

این پژوهشگر حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی، سپس نگرانی مقام معظم رهبری طرح شده در این کتاب را یادآور شد و گفت: معظم له در حالی در قبال عرصه های سیاسی و اقتصادی رضایت نسبی خویش را مطرح می کنند اما نسبت به وضعیت فرهنگ هشدار می دهند.

مجتبی رضازاده مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نیز هدف از ایجاد این محفل فرهنگی را آشنایی بیشتر با دیدگاه های مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگ ذکر و عنوان کرد: زمانی می توانیم با اثرگذاری افزون تری در مسیر ارتقای فرهنگ گام برداریم که رهنمودها و منویات رهبر معظم انقلاب را به عنوا ن چراغ راه خود قرار دهیم.

شایان ذکر است جلسات تحلیل و بازخوانی کتاب «دغدغه های فرهنگی» مقام معظم رهبری به ابتکار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان هر هفته در مجتمع فرهنگی هنری شهر با حضور کارکنان این سازمان و سایر فعالان فرهنگی شهرستان کاشان برگزار می شود.


نظرات کاربران