سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

12 تیر 1402 13:20 365 بازدید

در کارگاه «یک فنجان زندگی شیرین» مطرح شد:

علتی که می‌تواند به طلاق کمک کند، عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی است

علتی که می‌تواند به طلاق کمک کند، عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی است

کارشناس ارشد روانشناسی مثبت‌گرا هدف از ازدواج را تشکیل خانواده و فرزندآوری، رسیدن به آرامش، تکامل، رشد و استقلال برشمرد و  مهمترین راه رسیدن به این اهداف را آموزش مهارت‌های ارتباطی زوجین دانست.

فاطمه زارع که در کارگاه«یک فنجان زندگی شیرین» از برنامه‌های فرهنگ‌سرای بانو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در مسجد حضرت ولیعصر بلوار کارگر پیرامون مهارت‌های ارتباطی زوجین سخن می‌گفت با اشاره به اینکه امروزه بیشترین آمار طلاق مربوط به سال‌های اولیه ازدواج است، از عدم آشنایی با مهارت‌های زندگیِ مشترک به عنوان علتی که می‌تواند به طلاق زن و شوهر کمک کند، نام برد. 

وی عدم شناخت زوجین از یکدیگر، نداشتن آگاهی از تفاوت‌های فردی و ناتوانی در پذیرش آن‌ها و مشکلات زناشویی را از مهمترین دلایل طلاق   دانست و عوامل ایجاد کننده آن را ناآگاهی از مشکلات جنسی بویژه از سنین کودکی و وجود طبایع مختلف در افراد برشمرد و بر شناخت روش‌های ایجاد تعادل در طبایع مختلف برای پیشگیری از مشکلات چه به لحاظ خلق و خو و چه در زمینه مسائل زناشویی تاکید کرد.

زارع همچنین به راهکارهایی همچون کسب مهارت کنترل خشم و استرس, تامل و مفاهمه در موارد بروز چالش‌ها و اختلافات زوجین اشاره کرد و یادگیری بهترین روش در شرایط بحرانی منازعات را ضروری دانست.


نظرات کاربران