سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

08 دی 1395 10:47 1926 بازدید

یک مشاور خانواده:

فرصت تجربه کردن را از فرزندان نگیریم/ افراط محبت در زندگی زناشویی معنا ندارد

فرصت تجربه کردن را از فرزندان نگیریم/ افراط محبت در زندگی زناشویی معنا ندارد

یک مشاور مسائل خانواده با اشاره به لزوم محبت همسران نسبت به یکدیگر در زندگی مشترک گفت: افراط محبت میان مرد و زن در زندگی زناشویی معنایی ندارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، غلامعباس کوچکی در جشن مشق عشق در فرهنگسرای المهدی(عج)، با اشاره به برخی روزمرگی ها در زندگی امروز اظهار کرد: تکنولوژی موجب شده که در جمع های خانوادگی به جای جویا شدن از احوال یکدیگر، در فضاهای مجازی به دنبال گذراندن اوقات خود باشیم.

وی، با تأکید بر صمیمت و اعتماد به عنوان دو نماد یک زندگی باکیفیت گفت: مرد و زنی در زندگی مشترک موفق هستند که پس از گذشت سال ها همچنان مانند شرایط آغاز این پیوند، خود را برای همسر خویش حفظ کنند.

این روانشناس، نوع پرورش خانوادگی را در زندگی آینده فرزندان مهم ارزیابی و تصریح کرد: مادران بیش از حد به پسران توجه و محبت نکنند چون این امر می تواند زمینه ساز عدم علاقه فرزند در آینده به جنس مخالف و آغاز یک زندگی شود.

کوچکی، آنچه که میزان انتظارمان را از فرزندان امروز تغییر داده تصورهاست عنوان کرد: توانایی جسمی و روانی فرزند امروز و دیروز تفاوتی ندارد و آنچه در این میان فرق کرده پندارها و تصور ما از این توانمندی است.

وی با تأکید بر لزوم تجربه کردن فرزندان گفت: وقتی فرزندی طعم دشواری ها و سختی ها را نچشیده و با مشکلات مواجه نشده باشد  در برابر نخستین مشکل در زندگی مشترک متزلزل شده و آن را رها می کند.

این کارشناس مسائل خانوادگی اهمیت زن و شوهر به هم در مقابل افراد دیگر را تقویت کننده عنصر محبت دانست و متذکر شد: یک زوج زمانی به مهارت واقعی زندگی مشترک دست یافته اند که با وجود چالش های فراوان در زندگی هیچ گاه  دیگران متوجه این درگیری ها نمی شوند.

جشن مشق عشق که به همت فرهنگسرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با حضور زوج های جوان و با همکاری کانون محبان 14 معصوم راوند برگزار شد با بخش های دیگری نظیر اجرای نمایش، موسیقی و....همراه بود.

انتهای خبر/


نظرات کاربران