سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

03 بهمن 1396 11:16 1601 بازدید

یک مشاور خانواده:

فرصت فناوری‌‌های جدید بدون سواد رسانه تهدیدی خطرناک است

فرصت فناوری‌‌های جدید بدون سواد رسانه تهدیدی خطرناک است

یک مشاور خانواده گفت: فرصت فناوری‌های جدید و رسانه‌های نوین بدون مجهز بودن به سواد رسانه تهدیدی خطرناک و بزرگ است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، غلام‌عباس کوچکی در کارگاه «من خانواده‌ام را دوست دارم» در فرهنگسرای المهدی(عج) این سازمان،  با اشاره به نظرسنجی در میان خانواده‌های تهرانی مبنی بر اولویت برنامه‌های زندگی اظهار کرد: در این نظرسنجی، 75 درصد خانواده و فراغت و تفریح و 25 درصد کار را ترجیح داده‌اند که البته به نظر این درصدها در زندگی واقعی متفاوت باشد.
وی، خاطرنشان کرد: در واقعیت خانواده‌ها؛ بیشترین وقت خود را برای کار صرف می‌کنند اما وقتی پدر و مادر مشغول فعالیت‌های روزمره شغلی شدند خانه‌ها از وجود والدین محروم شده و شرایط بزهکاری بیشتر می‌شود.
این کارشناس مسائل خانواده در ادامه با اشاره به چهار مرتبه یادگیری گفت: یادگیری برای یادگیری، یادگیری برای عمل، یادگیری برای زندگی فردی و یادگیری برای با هم زندگی کردن مراتبی است که در این حوزه وجود دارد.
کوچکی با اشاره به اینکه یادگیری فقط برای دانستن نیست اضافه کرد: یادگیری برای عمل کردن، زندگی کردن و البته برای با هم زندگی کردن است. 
وی،‌ همچنین با یادآوری تهدیدات فضای مجازی و رسانه‌های جدید با وجود فواید فراوان افزود: عادی‌سازی ناخودآگاه برخی روابط نظیر ارتباط‌های نامتعارف، روابط ضدخانوادگی و...از جمله خطراتی است که این برنامه‌ها مخاطب را به سمت آن سوق می‌دهند.
این مشاور، با اشاره به اینکه فرصت فناوری‌های جدید و رسانه‌های نوین بدون مجهز بودن به سواد رسانه تهدیدی خطرناک و بزرگ است تأکید کرد: باید برای استفاده از این فناوری‌ها سواد رسانه را جدی گرفت چراکه در غیر اینصورت آسیب‌های فراوانی در وهله نخست به خانواده و البته به تبع آن افراد جامعه وارد می‌شود.
کارگاه «من خانواده ام را دوست دارم» با محوریت آسیب‌های فضای مجازی در فرهنگسرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.
انتهای پیام/


نظرات کاربران