سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

03 مرداد 1395 14:50 2039 بازدید

با حضور راویان قرآنی :

قصه های «سَبَق» در کاشان می پیچد

قصه های «سَبَق» در کاشان می پیچد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، این جشنواره بر اساس قصه گویی مبتنی بر قصص کلام وحی صورت می گیرد و امسال برای دومین دوره با اضافه شدن بخش حضوری به فعالیت خود ادامه می دهد.

این جشنواره که با الهام از آیه 99 سوره مبارکه طه «کَذلِکَ نَقُصُّ عَلَيْکَ مِنْ أَنْباءِ ما قَدْ سَبَقَ وَ قَدْ آتَيْناکَ مِنْ لَدُنَّا ذِکْراً» با عنوان "سبق" نامگذاری شده، در 2 قالب قصه گویی حضوری و غیرحضوری برگزار می شود و شرکت کنندگان به صورت انفرادی- با بهره گیری از منابع اعلام شده یا سایر منابع معتبر از قصه های قرآن- در مدت زمان حداکثر پنج دقیقه به ارائه آثار خود می پردازند.

این جشنواره بر اساس سه رده سنی «کودکان و خردسالان»، «نوجوانان» و «جوانان و بزرگسالان» و به ترتیب با سه مقطع سنی 5 تا 10 سال، 11 تا 17 سال و حداقل 18 سال در قالب2 مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می شود.

در مرحله مقدماتی حضوری، افراد شرکت کننده بر اساس این دسته بندی تعیین شده در طی دو هفته در دو بخش خواهران و برادران و با معیارهای مشخص در حضور داوران به اجرای زنده مسابقه می پردازند.

در بخش مقدماتی غیرحضوری نیز متقاضیان می توانند آثار خود را در قالب فایل های تصویری با کیفیت با نمای تمام قد قصه گو با معیارهای تعیین شده فیلمبرداری و ضبط کنند و سپس از طریق شبکه مجازی تلگرام به شناسه @merajkashan و یا شماره 09333418327 ارسال نمایند و یا از طریق مراجعه و تحویل فایل مورد نظر به مراکز ثبت نام فرآیند حضور در جشنواره را تکمیل کنند.

هر بخش با حضور داوران مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت از هر 2 بخش جمعا 5 نفر برتر از هر رده سنی به تفکیک جنسیت به مرحله پایانی راه پیدا می کنند.

در این مرحله نفرات راه یافته به مرحله نهایی، به اجرای حضوری در جمع عمومی پرداخته و با نظرات داوران 3 نفر برتر به ترتیب با اکتساب نمره حد نصاب تعیین می شوند.

ترویج فرهنگ قرآنی، تأثیرگذاری در مخاطب با توجه به عبرت انگیز بودن داستان گذشتگان، یادآوری زندگی پیامبران و سرنوشت مردمان آن زمان، ایجاد علاقه و انگیزه در باب پژوهش های قرآنی، آشنایی و تربیت کودکان و خردسالان با توجه به شیوه رسالت فرستادگان الهی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

جشنواره سبق اهداف دیگری نظیر معرفی سبک زندگی و شیوه تربیتی پیامبران به عنوان الگوهای جامعه، آموزش، تربیت و تقویت مربیان حوزه کودک در انتقال مفاهیم قرآنی از طریق قصه گویی، ایجاد توانایی های روانشناختی و کسب مهارتهای سخنوری و حضوری اجتماعی در کودک را نیز دنبال می کند.

دومین جشنواره قصه گویی قرآنی سبق به همت فرهنگسرای معراج سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری مجموعه هایی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  جامعه القرآن الكريم و موسسه قرآنی حضرت موسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان برگزار می شود.

علاقه مندان برای حضور در جشنواره حداکثر تا 14 مرداد ماه جاری برای ثبت نام اقدام کرده و به مراکز اعلام شده شامل فرهنگسراها، پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  جامعه القرآن الكريم، موسسه ریحانه النبی و موسسه قرآنی حضرت زینب(س) مراجعه کنند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به فرهنگسرای معراج سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به نشانی خیابان آیت الله کاشانی، کوی ملک آباد مراجعه و یا با شماره تلفن های 55472434 و 09333418327تماس حاصل نمایند.


نظرات کاربران