سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

22 مرداد 1395 22:21 2280 بازدید

یک کارشناس مذهبی:

مراقب تفرقه افکنی شبکه های اجتماعی باشیم

مراقب تفرقه افکنی شبکه های اجتماعی باشیم

ویژه برنامه «سبک زیبای زندگی» در بوستان شقایق خزاق کاشان با استقبال چشمگیر مردم این منطقه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی ورزشی کاشان، سیدرضا واجدی کارشناس دینی در این ویژه برنامه با تبریک ایام دهه کرامت و ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: باید گفت وگوی ما با ائمه اطهار(علیهم السلام) در شأن این بزرگواران باشد نه آنکه موجب خدشه دار شدن جایگاه ایشان شود.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که از ائمه می خواهیم باید مأذون باشد به این معنا که اراده الهی بر آن موافق باشد که اگر این چنین بود حتی این تقاضا رنگ و بوی خدایی می یابد.

این کارشناس دینی تأکید کرد: : برای ائمه اطهار(علیهم السلام) باید مانند پیرو و مأمومی تابع عمل کنیم نه آنکه برای آنان چون امامی راه مشخص کنیم.

واجدی با اشاره به خصوصیات 10 گانه انسان عاقل بنا به روایتی از امام رضا(ع) بیان کرد: بر اساس این روایت فرد عاقل کسی است که دارای صفاتی نظیر خیّربودن، خودداری از شررساندن به دیگران، اعتراف به جهل و کوشش برای رفع آن، عدم خستگی از کسب علم و بهتر دانستن بندگان دیگر را از جمله این ویژگی‌ها برشمرد.

وی با بیان اینکه نباید برای خالق خویش تعیین تکلیف کنیم گفت: نباید شیوه برآورده شدن آرزوهای خود را به نوعی به خدا پیشنهاد کنیم و باید به اراده لایزال معبودمان را در این مسیر با تمام وجود ایمان آوریم.

این مربی کلام وحی با انتقاد از کسانی که برای هر امری تابع متخصصان آن عرصه هستند جز حوزه دین و دستورات الهی عنوان کرد: مطالبه دلیل و دنبال علت گشتن برای احکام الهی نوعی توطئه است چراکه حداقل باید به اندازه اطمینانی که به یک انسان داریم باید تابع محض دستور خالق خویش به عنوان بهترین و یگانه راهنمای زندگی مان نیز باشیم.

مدیر فرهنگسرای المهدی نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری این آیین ویژه در منطقه خزاق عنوان کرد: علاوه بر تزریق نشاط و شادی اجتماعی به جامعه هدف دیگر برگزاری چنین مراسمی ایجاد وفاق، همبستگی و همدلی شهروندان است.

سیدهادی مسعودی علوی افزود: ویژه برنامه «سبک زیبای زندگی» از جمله برنامه های اجتماعی فرهنگسرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان محسوب می شود که در مناطق مختلف منطقه 5 شهرداری با هدف پرداختن به معضلات اجتماعی آن مناطق و ایجاد نشاط و شادی برگزار می شود.

وی با تأکید بر لزوم فعالیت فرهنگی در جامعه گفت: فعالیت های ضدفرهنگی دشمن در جامعه مشهود است و در بسیاری از موضوعات اخلاقی و اجتماعی چالش هایی را در شرایط کنونی ایجاد کرده است.

این مسئول با یادآوری دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به تهاجم فرهنگی و تعابیر مختلف معظم له در این خصوص، به نقش مردم در این عرصه اشاره و تصریح کرد: در صورتی که فعالیت های فرهنگی با نقش آفرینی و حمایت مردم همراه باشد بدون شک می تواند اثرگذاری بیشتری را در جامعه پدید آورد.

مسعودی علوی در پایان با اشاره به برنامه های فرهنگسرای المهدی در ماه های آینده از برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم پروفسور ارشدی پدر علم بیوشیمی و از نام آوران منطقه خزاق در نیمه دوم شهریورماه خبر داد.

تجلیل از 12 خانواده شهید خزاق برنامه دیگر این آیین ویژه بود که در آن با حضور مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، برخی از اعضای شورای شهر و ... از خانواده شهدای والامقام این منطقه تقدیر به عمل آمد.

خوانندگی مهرداد شفیعی، انجام مسابقه با حضور کودکان و نوجوانان و  اجرای نمایش طنز با موضوع وفاق و همدلی از بخش های دیگر این ویژه برنامه به شمار می رفت.


نظرات کاربران