سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

21 فروردین 1396 12:10 1500 بازدید

مدیر حوزه‌های علمیه کاشان:

مسئولیت پذیری مشکلات جامعه را برطرف می کند

مسئولیت پذیری مشکلات جامعه را برطرف می کند

دومین همایش «فرهنگ علوی»در فرهنگسرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، مدیر حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان، ضمن تبریک به مناسبت میلاد پرفروغ حضرت امیرالمومنان علی (ع)، ماه مبارک رجب و روز پدر، یکی از نکات مهم در نهج البلاغه را قصه‌های حضرت علی(ع) با شیعان عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی گفت: خداوندی که ما را از «نیست» به «هست» آفرید، همه وجودها را با حکمت و برنامه خلق کرد.
وی، با بیان اینکه چهار چیز در انسان جزء عجایب است و خداوند در وجودش قدرت نمایی کرده، اظهار داشت: حیات انسان به یک نفس وابسته است، با استخوان می شنود، به یک تکه گوشت حرف می زند و با چربی می بیند.
مدیر حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان، با اشاره به بردن نام همسر و احترام به آنها در خانواده افزود: امیرمومنان(ع) همیشه نام حضرت فاطمه زهرا(س) را زیبا صدا می کرد.
حجت الاسلام فرجی، با تاکید بر سخن حضرت علی(ع) در مورد مسئولیت پذیری اذعان داشت: هر کسی کار خود را درست و صحیح انجام بدهد مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.
وی افزود: با داشتن الگوهایی چون امیرمومنان(ع)، پدران و مادران، شهدا و کسانیکه خود را مدیون آنها می دانیم باید درس زندگی بیاموزیم و در آستانه میلاد حضرت علی(ع) بهترین ها را آرزو کنیم و در قبال مسئولیتی که بر عهده همه ما نهاده می‌شود مدیون باشیم.
مدیر حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان، با اشاره به سخنان گهربار پیامبر اکرم(ص) در مورد زن و مرد گفت: خدمت کردن مرد در خانه از عبادت هزار ساله و هزار حج و هزار عمره بهتر است و زنی که حتی یک لیوان آب به دست شوهرش بدهد 60 گناهش بخشیده می شود.
دومین همایش «فرهنگ علوی»، با اجرای زیبا و جذاب ورزش باستانی توسط گروه ذوالفقار بسیج ناحیه مقاومت سپاه کاشان، اجرای نمایش گروه کاشانه، سخنرانی، پخش کلیپ و تقدیر از شرکت کنندگان در برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف با حضور زحمتکشان شهرداری منطقه 5 و پدران ولایی منطقه راوند، به همت فرهنگسرای المهدی (عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و روابط عمومی و امور فرهنگی شهرداری منطقه 5 برگزار شد.


نظرات کاربران