سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

13 خرداد 1396 08:40 1838 بازدید

کارشناس مذهبی در عرصه بین الملل:

مسلمان واقعی همواره در جستجوی خوشبختی است

مسلمان واقعی همواره در جستجوی خوشبختی است

ویژه برنامه ترنم رمضان با حضور شهروندان کاشانی در آمفی تئاتر پارک بزرگ شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل غزالی کارشناس مذهبی فعال در حوزه بین الملل در این ویژه برنامه اظهار کرد: کسی که مدعی مسلمانی است باید همواره و در همه زمینه ها در جستجوی خوشبختی باشد.

وی سپس به سه ویژگی مورد نیاز برای خوشبختی دنیا و آخرت اشاره و بیان کرد: نخستین خصیصه یک فرد خوشبخت در جامعه دینی اهل طهارت بودن است که این ویژگی شامل پاکی همه اعضا و جوارح مانند چشم، گوش، زبان و...و در همه لحظه ها می شود.

این فعال حوزه تربیت دینی،«دیانت» را ویژگی دوم لازم برای خوشبختی دانست و گفت: یک فردی که می خواهد لذت خوشبختی را با تمام وجود حس کند باید در درجه نخست به حلال و حرام خدا به عنوان یک حکم الهی احترام بگذارد و سپس تکالیفی که از سوی پروردگار برای یک مومن تعیین شده را با خلوص و یقین انجام دهد.

غزالی، استقامت داشتن را مشخصه دیگر در مسیر خوشبختی قلمداد و عنوان کرد: صبور بودن علاوه بر نشانه ایمان بودن، زمینه ساز بهبود کیفیت زندگی های فردی و اجتماعی است که خوشبختی را به همراه می آورد.

وی باتأکید بر حسن خلق به عنوان کلید سعادت مندی فرد و جامعه، به روایاتی در مورد سرنوشت عبرت آمیز افرادی بداخلاق اشاره کرد.

در ادامه این مجری برنامه های جذاب دینی حوزه کودک و نوجوان در 13 کشور دنیا، به اجرای مسابقه ای قرآنی با استفاده از خردسالان و نونهالان پرداخت و آموزه های دینی و درس های کلام وحی را در فضایی شاد و سرگرم کننده ارائه کرد.

اجرای موسیقی ارزشی با موضوع مدافعان حرم، تواشیح توسط گروه یاسین از مسجدالقرآن پایگاه بسیج حضرت مسلم بن عقیل(ع) و نمایش طنز از دیگر بخش های این ویژه برنامه به شمار می رفت.

ویژه برنامه ترنم رمضان در سه شب از ماه مبارک رمضان در پارک های سطح شهر به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار می شود که پارک لاله در شب 18 خردادماه میزبان بعدی این آیین ویژه است.

انتهای خبر/


نظرات کاربران