سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

02 شهریور 1401 11:17 624 بازدید

به مناسبت روز جهانی مسجد رقم خورد:

معرفی مساجد قدیمی کاشان در تور بافت گشت از مسجد تا مسجد

معرفی مساجد قدیمی کاشان در تور بافت گشت از مسجد تا مسجد

با هدف ارج نهادن به نقش مساجد و صیانت از آن‌ها به عنوان مکان‌های مقدس، به مناسبت روز جهانی مسجد برابر با ۲۱ اوت سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی، فرهنگ‌سرای بانو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تلاش کرد با برگزاری برنامه «از مسجد تا مسجد» مساجد قدیمی کاشان را به علاقه‌مندان معرفی کند.
 
 به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، مدیر فرهنگ‌سرای بانو در رابطه با انجام این فعالیت گفت: این برنامه در قالب «تور بافت گشت» از مسجد جامع که از آن با نام مسجد جمعه نیز یاد می‌‌شود، شروع شد و علاقه‌مندان با یکی از جاذبه‌های تاریخی که در میان فهرست آثار ملی ایران نیز به‌ چشم می‌خورد، آشنا شدند.

زهرا محسنی افزود: در این برنامه، شرکت کنندگان با همراهی مهدی علی گودرزی از راهنمایان گردشگری ضمن قدم زدن در بافت تاریخی شهر و آشنایی با اماکن تاریخی و گردشگری از مسجد و کتابخانه آیت اله صبوری، گذر پانخل، گذر درب باغ و خانه تاریخی کاج نیز بازدید کردند.

وی یادآور شد: پایان بخش این برنامه نیز حضور شرکت کنندگان در مسجد آقا بزرگ کاشان یکی از با شکوه‌ترین آثار مربوط به دوران قاجار و آشنایی با این بنا بود.


نظرات کاربران