سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

20 آبان 1401 22:45 646 بازدید

معرفی نفرات برتر بخش پژوهش سومین جشنواره ملی فردخت

معرفی نفرات برتر بخش پژوهش سومین جشنواره ملی فردخت

سومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری فردخت، با هدف ارج نهادن به مقام والای پژوهشگران، ترویج فرهنگ کارآفرینی، دانش بنیان و تجاری سازی، با معرفی نفرات برتر و قدردانی از برگزیدگان به پایان رسید.

در نشست تخصصی بخش پژوهش که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهری در سالن اجتماعات خانه تاریخی عامری ها تشکیل شد، سید پیمان هژبری به نمایندگی از داوران این بخش ضمن ارائه توضیحات کلی در رابطه با بخش پژوهش و دانش بنیان، ۲ برگزیده و ۵ پژوهش قابل تقدیر سومین جشنواره ملی فردخت را معرفی کرد.

با توجه به جایگاه رفیع و شایسته پژوهش در ساماندهی و هدایت عرصه مد و لباس، هیئت داوران با بررسی ۳۲ مقاله پژوهشی و ۳ جلد کتاب رسیده از مخاطبین ملی این بخش، هیچ کدام از مقالات واصله را حائز رتبه اول و دوم ندانست و پژوهش لیلا حکاک‌زاده از کاشان پیرامون تاثیر فرنگی‌ مآبی‌ در پوشاک مردم دوره قاجار و نیز سعید سلیمی از شهرکرد با رویکرد بررسی نقش دار کشی در طول عمر و جذابیت چوقای بختیاری رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین داوران در این بخش مقاله، ستاره موسوی از اصفهان با موضوع تبیین شاخص‌های حجاب در راستای تربیت شهروند اسلامی و قانون‌مداری و پژوهش، سید احمد توفیقی‌پور از آران و بیدگل با موضوع بررسی مدگرایی و لباس شهرت با تطبیق علل و انگیزه‌های روانشناختی و تمایز آن‌ها را شایسته تقدیر دانستند.

هیئت داوران در خصوص توجه و اهتمام به مسیر پژوهش، پژوهش واصله از وجیهه قپانداران از تهران پیرامون ارتباط بین نحوه لباس پوشیدن با شخصیت افراد، پژوهش عطیه پایدار کاشان در رابطه با بررسی اهمیت و نقش نقوش سنتی لباس در اقتصاد و فرهنگ اصیل ایرانی و پژوهش زینب صداقتیان از لرستان با موضوع اهمیت طراحی تولید پوشاک در توسعه اقتصادی دانش بنیان را نیز شایسته تقدیر معرفی کرد.

سومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری "فردخت"با مشارکت ۱۶ نهاد رسمی کاشان و با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بسیج جامعه زنان، مرکز فنی حرفه‌ای شهید موسویان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار شد.


نظرات کاربران