سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

19 بهمن 1395 09:08 1615 بازدید

با حضور شهردار کاشان

نخستین مجموعه تخصصی فرهنگی و رسانه ای در کاشان افتتاح شد

نخستین مجموعه تخصصی فرهنگی و رسانه ای در کاشان افتتاح شد

خانه فرهنگ هنر و رسانه جوانه تحت نظارت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با حضور شهردار و جمعی از مسئولان مدیریت شهری افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، شهردار کاشان در آیین افتتاح خانه فرهنگ هنر و رسانه جوانه که رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر و مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کاشان نیز در آن حضور داشتند اظهار کرد: گرچه امروز بحث رسانه به یک امر مهم و کاربردی در جامعه مبدل شده اما بدون شک یک دهه دیگر این ضرورت بیش از پیش خود را نمایان می سازد.
سید محمد ناظم رضوی با تأکید بر لزوم ایجاد بسترهای زیرساختی رسانه ای به تجربه های موفق در زمینه تشکیل مجموعه ها در این حوزه در کلان شهرهایی مانند پایتخت اشاره و خاطرنشان کرد: چنانکه شاهد بودیم شهرداری تهران اقدامات گسترده ای را در این زمینه آغاز کرده و در زمینه آموزش های لازم از طریق تولیدات انیمیشن و دیجیتال موفق عمل کرده است.
وی با بیان اینکه ظرفیت های رسانه ای در کاشان در حال حاضر به خوبی در حال نشان داده شدن است عنوان کرد: اعلام «کاشانه» به عنوان دومین برنامه  پرمخاطب شبکه استانی و جذب بینندگانی از خارج از شهرستان و حتی استان نمونه ای از این ظرفیت هاست.
شهردار کاشان،‌ معرفی آداب و شاخص های فرهنگی، مذهبی و...را از طریق قابلیت رسانه ای خواستار شد و افزود:می توان با پرداختن صحیح از طریق رسانه و ابزار هنر آداب و رسوم هایی که به تدریج در حال کمرنگ شدن است را به نسل جوان منتقل کرد.
ناظم رضوی همچنین ارائه ظرفیت های بومی و فرهنگی مبتنی بر آداب و رسوم را نه تنها دارای کارکرد فرهنگی دانست بلکه آن را موجب تقویت جایگاه کاشان در میان سایر مناطق و شهرها از متظر اجتماعی، تقسیمات کشوری و...قلمداد کرد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نیز در این آیین با اشاره به عزم کلانشهرها در مسیر ارتقای کارکردهای رسانه ای و ایجاد زیرساخت هایی نظیر فرهنگسرای رسانه اظهار کرد: برای آغاز این حرکت رشددهنده در مسیر فعالیت های رسانه ای در شهرستان، جمعی از فعالان فرهنگی و خدمتگزاران این بخش در حوزه مدیریت شهری دارالمومنین کاشان تأسیس خانه فرهنگ هنر و رسانه را در دستور کار قرار دادند.
مجتبی رضازاده با تأکید بر اینکه رسانه از تأثیرات فراوانی در حوزه فرهنگی و اجتماعی برخوردار است افزود: با توجه به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم فعالیت های موثر در این حوزه و نظر به ضرورت آموزش به نوجوانان و جوانان برای استفاده از فضای مجازی بر بستری تأسیس مجموعه ای مانند خانه فرهنگ هنر و رسانه یا فرهنگسرا امری لازم به نظر می رسد.
وی خانه فرهنگ هنر و رسانه جوانه را نخستین مجموعه تخصصی فرهنگی و رسانه ای در شهرستان کاشان نامید و گفت: گرچه تعاملات رسانه ای پیش از این توسط فعالان فرهنگی و اعضای این مجموعه با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان صورت می گرفت اما به منظور کانالیزه شدن و تجمیع نیروها ایجاد این خانه بسیار می تواند راهگشا باشد.
مشاور شهردار کاشان با اشاره به تلفیق فرهنگ و رسانه در این مجموعه گفت: از این طریق می توان ساماندهی و یکپارچگی لازم را  درعناصر مرتبط در این دو عرصه برقرار کرد و با توجه به مخاطب قرار گرفتن نسل جوان در این بخش ها در قالب فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیاز به آموزش صحیح و توانمندسازی در این بسترها بسیار ضروری است.
رضازاده در ادامه به کارکرد رو به افزایش تولیدات رسانه ای به خصوص محصولات دیجیتال اشاره و بیان کرد: بازی های کامپیوتری، اپلیکیشن و انیمیشن ابزارهایی است که دشمن برای تأثیر روی نوجوانان و جوانان جامعه ما به کار گرفته است که باید برای مقابله با این موج رسانه ای با همتی بلندتر وارد عرصه شویم.
وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان یکی از اولویت های مهم سال آینده را به تولیدات رسانه ای اختصاص داده است گفت: «سلسله پرافتخار» نخستین اقدام در مسیر انیمیشن و تولیدات دیجیتال است که در ایام الله دهه فجر روند اجرای آن آغاز شده و در نخستین گام به روایت زندگی شهید قدیرزاده نخستین شهید انقلاب کاشان پرداخته است.
به گفته وی، عنوان سلسله پرافتخار برگرفته از تعبیر مقام معظم رهبری در سفر پربرکت خویش به کاشان  مبنی بر اینکه "به جوان اهل كاشان می گویم تو بازمانده آن سلسله پرافتخار دانش و معرفتی  ….." است.
محسن مشرقی مدیر خانه فرهنگ هنر و رسانه جوانه نیز در این مراسم به تشریح برنامه ها و اقدات این مجموعه و همچنین هدف گذاری در بخش های مختلف این حوزه پرداخت.
انتهای خبر/


نظرات کاربران