سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

21 اردیبهشت 1396 08:55 1918 بازدید

کمیل کاشانی در جمع شاعران آیینی:

هجمه ها علیه شعر آیینی در دارالمومنین هدفمند است/می خواهند شعر آیینی را به حاشیه برانند

هجمه ها علیه شعر آیینی در دارالمومنین هدفمند است/می خواهند شعر آیینی را به حاشیه برانند

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در حالی سومین همایش شب شعر عطر انتظار در آستانه موسم ولادت حضرت ولیعصر(عج) در قائمیه کاشان برگزار شد که در آن شاعران آیینی نام آشنای شهرستان آثار خود را در مفاهیم شعری متنوع پیشکش آخرین منجی عالم بشریت کردند.

در این آیین، شاعران آثار خود را با مضامین انتظار، شرایط ظهور، معرفت و امام شناسی، ولایت مداری حقیقی، عشق و حب وصف ناشدنی به ساحت حضرت و...قرائت کردند که قالب های مثنوی و غزل بیشترین گونه شعری مورد استفاده محسوب می شد.

محمود شریفی شاعر و مدیحه سرای برجسته کاشانی در حاشیه این آیین با انتقاد از غرض ورزی های سازماندهی شده علیه شعر آیینی اظهار کرد: این هجمه ها آن هم در دارالمومنین به صورت هدفمند صورت می گیرد که یکی از آثار آن فاصله مشهود شاعران آیینی با سایر بخش های جامعه شعر و ادب کاشان است.

وی تصریح کرد: می خواهند شعر آیینی را به حاشیه برانند آن هم در شهر محتشم، کلیم کاشانی، فیض و ملاحسن کاشی که اشعارشان در میان ذاکران اهل بیت(علیهم السلام) منزلتی ویژه دارد.

کمیل کاشانی همچنین با اشاره به آغاز فعالیت انجمن شعر مذهبی کاشان، سومین همایش شب شعر عطر انتظار را حسن مطلعی برای گام نخستین این محفل ادبی دانست و از استمرار جلسات انجمن در حوزه هنری شهرستان خبر داد.

حسن کاشانی مداح  آستان اهل بیت(علیهم السلام) نیز در پایان این همایش به مدیحه سرایی در وصف وجود مبارک امام زمان(عج) پرداخت.

سومین همایش شب شعر عطر انتظار به همت فرهنگسرای علامه فیض کاشانی (ره) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری هیئت عشاق الحسن(ع)، انجمن شعر مذهبی و کانون بسیج مداحان کاشان برگزار  شد.

انتهای خبر/


نظرات کاربران