سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

04 دی 1396 12:10 1587 بازدید

با حضور استاندار و دستیار ویژه رئیس جمهور

همایش «خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران» در کاشان افتتاح می‌شود

همایش «خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران» در کاشان افتتاح می‌شود

همایش «خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران» ششم و هفتم دی ماه با حضور هنرمندان و اساتید دانشگاه‌‌های داخلی و خارجی در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان در نشست خبری این همایش اظهار کرد: پیشینه خاندان غفاری به دوران زندیه و اسلام برمی گردد و در شرایط امروز که به فضای مجازی گرایش وجود دارد، آگاهی‌بخشی از جمله در زمینه تاریخ و تمدن چنین خاندان های اثرگذاری راه جلوگیری از آثار منفی آن است.

حمیدرضا مومنیان افزود: تاریخ منطقه کاشان موجب مباهات است اما باید زمینه های خلق اثرهای هنری برای نسل جدید نیز فراهم شود و از این رو برنامه های مبتنی بر احساس یا تکراری، نباید مبنای فعالیت های فرهنگی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته به مفاخر کاشان توجه ویژه‌ای شده گفت: کنگره خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران، سومین کنگره علمی ملی است که در شهر کاشان با هدف ایجاد غرور ملی و پیوست نسلی با ریشه‌های تمدنی از 6 دی ماه به مدت 2 روز برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش "خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران"نیز در این نشست با بیان اینکه اساتیدی از دانشگاه‌های تهران، کاشان، هنر، فرهنگستان هنر و غیره و اساتیدی همچون پروین، حسینی، غیاثی و غیره در این همایش حضور دارند.

علی میرانصاری افزود: مراسم افتتاحیه چهارشنبه چهار بعد از ظهر با حضور استاندار اصفهان، دستیار رئیس جمهور و سایر مدعوین برگزار شده و آثار افرادی همچون کمال‌الملک، صنیع الملک، ابوتراب، مسعود غفاری و غیره بررسی می‌شود.

همچنین در ادامه، نمایشگاه آثار کمال الملک شامل 50 تابلو (پرتره و مناظر طبیعی) در خانه تاریخی عامری ها با حضور فرماندار افتتاح گردید که تا هشتم دی ماه برای بازدید عموم به نمایش درمی آید.

 همایش "خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران" ششم و هفتم دی ماه در دانشگاه کاشان با حضور اساتید از سراسر کشور و جهان با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، دانشگاه کاشان و سایر ارگان‌های دولتی و غیر دولتی برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

-- 


نظرات کاربران