سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

18 بهمن 1395 14:25 1940 بازدید

یک مدرس دانشگاه:

همسرداری مهارتی است که زوجین با شناخت بتوانند به نیازهایشان پاسخ دهند

همسرداری مهارتی است که زوجین با شناخت بتوانند به نیازهایشان پاسخ دهند

مدرس دانشگاه کاشان، مهمترین دغدغه انسان‌ها را رسیدن به آرامش و هدف اصلی ازدواج را برقراری آرامش دانست.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، زهرا حسام‌ محمدی در کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی در فرهنگسرای المهدی(عج) برگزار می‌شود گفت: یکی از دغدغه‌های خانواده‌های امروزی نبودن آرامش در محیط خانواده است و زیادشدن بیماری‌های روحی و روانی معضل امروز جوامع بشری است.

وی، انواع آرامش در قرآن را «یاد خدا» و «ازدواج» عنوان کرد و افزود: همسرانی از جنس خودتان انتخاب کنید چرا که همسر سنگ صبور دغدغه‌های روحی و روانی فرد وهدیه‌ گرانبهای خداوند به زن و مرد آرامش است که ناشی از ذکر خداست.

دکترای فلسفه‌ی اسلامی، یکی دیگر از معضلات جوامع امروزی را کم بودن اطلاعات همسران از یکدیگر عنوان کرد و اظهار داشت: اصل تفاوت انسان‌ها یک موضوع طبیعی و ناشی از تکامل انسان است.

حسام محمدی خاطرنشان کرد: ویژگی‌های شخصیتی زن و مرد تمام رفتارهایشان را تحت الشعاع قرار می‌دهد و زن و مرد برای ایجاد زندگی با آرامش و رضایت بخش بایستی خصوصیات طرف مقابل خود را به خوبی بشناسند، برای این تفاوت‌ها ارزش و احترام قائل باشند وعشق و محبت خود را رشد داده و آنرا به حد کمال برسانند.

شایان ذکر است، کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی روزهای یکشنبه‌ هر هفته با هدف ارائه راه حل و مشاوره به خانواده‌ها و استقبال پرشور بانوان منطقه راوند در فرهنگسرای المهدی (عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار می‌شود.

مهم‌ترین دغدغه‌ها در زندگی خانواده‌های ایرانی، روابط همسران (تفاوتها یا تفاهم‌ها)، راز تفاوت همسران، رازهایی از زندگی همسران خوشبخت، راهکارهای مهم و کلیدی جهت داشتن ارتباط مؤثر در خانواده، راهکارهای مهم و حیاتی جهت داشتن رضایت در زندگی، چالش‌های پیش روی زنان مسلمان و 

مهم‌ترین حرکت‌ها و تاکتیک‌های دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از عناوین مطرح شده در این کارگاه‌های آموزشی است.

برگزاری مسابقه و درس هایی از قرآن ویژه کودکان از برنامه‌های جانبی این کارگاه های آموزشی است.

انتهای خبر/


نظرات کاربران