سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

05 دی 1395 11:41 1956 بازدید

یک کارشناس فرهنگی:

وامدار مراکز قدرت و ثروت بودن در سیره نبوی جایگاهی ندارد

وامدار مراکز قدرت و ثروت بودن در سیره نبوی جایگاهی ندارد


کارشناس فرهنگی با اشاره به شیوه مواجهه پیامبر اکرم(ص) با ثروتمندان و قدرتمندان صدر اسلام گفت: وامدار مراکز قدرت و ثروت بودن در منش و سیره نبوی جایگاهی ندارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، حجت الاسلام حمید ملاحسنی در جلسه متن خوانی کتاب انسان 250 ساله، با اشاره به تبیین ابعاد زندگانی پیامبر اکرم(ص) در این کتاب اظهار کرد: ایمان، معنویت و انگیزه الهی در امور مهمترین شاخصه پیامبر و حکومت ایشان بود آن عنصری که موجب گسترش اسلام در آن زمان شد.
وی برقراری قسط و عدل را ویژگی ممتاز دیگر حکومت نبوی دانست و گفت: پیامبر(ص) هیچگاه به دنبال اعطای امتیازهای ویژه به ثروتمندان و اغنیا برای مصلحت اندیشی های معمول حکمرانان و به اصطلاح کم کردن از مخالفت افراد با نفوذ نبود.
 این کارشناس حوزه مسائل فرهنگی و مذهبی، تقویت علم و معرفت جامعه را اهتمام دیگر حکومت حضرت محمد(ص) ذکر و عنوان کرد:  علاوه بر این ویژگی، شاخصه دیگر حکومت پیامبر اکرم(ص) ایجاد صفا و اخوت در جامعه مسلمین بود و همواره با تفرقه و نفاق میان امت مقابله می کرد تا خدشه ای به اتحاد میان مسلمانان وارد نشود.
ملاحسنی، مجهز بودن به سلاح اخلاقی و رفتاری را خصیصه دیگر حکومت نبوی قلمداد و تصریح کرد: مردمی بودن و ساده زیستی از جمله مهمترین ویژگی نوع زمامداری پیامبر اکرم(ص) محسوب می شود شیوه ای که موجب اعتماد و ایجاد ارتباط عاطفی میان امت و حکومت می گردد.
وی، با یادآوری شاخصه های حکومت امیرالمومنین(ع) به عنوان ادامه مسیر حکومت نبی مکرم اسلام(ص)، علت 25 سال خانه نشینی حضرت را عدم تحلیل و بینش سیاسی مردم آن روزگار آن هم به دلیل سکوت خواص آن روزگار دانست.
شایان ذکر است جلسات تحلیل و بازخوانی کتاب «دغدغه های فرهنگی»  و همچنین اثر ارزشمند « انسان 250 ساله» با محوریت نظرات مقام معظم رهبری به ابتکار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان هر هفته در مجتمع فرهنگی هنری شهر با حضور کارکنان این سازمان و سایر فعالان فرهنگی شهرستان کاشان برگزار می شود.
انتهای خبر/


نظرات کاربران