سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

02 اسفند 1395 17:52 1850 بازدید

در مراسم اعلام سومین پایتخت کتاب عنوان شد

«کاشان» شهر خلاق در ترویج کتابخوانی/«علوی» دومین روستای برگزیده کشور

«کاشان» شهر خلاق در ترویج کتابخوانی/«علوی» دومین روستای برگزیده کشور

در مراسم اعلام سومین پایتخت کتاب کشور، کاشان به عنوان یکی از شهرهای خلاق در ترویج کتابخوانی معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در این مراسم که عصر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیران برجسته فرهنگی، ناشران ممتاز و فعالان حوزه کتاب در تالار وحدت تهران برگزار شد کاشان به  عنوان یکی از شهرهای خلاق در ترویج کتابخوانی تقدیر شد.

در این آیین که فرماندار ویژه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره آموزش و پرورش، و مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به همراه برخی دیگر از مسئولان منطقه ای و استانی در آن حضور داشتند روستای علوی نیز به عنوان دومین روستای دوستدار حوزه کتاب در میان یک هزار روستای کشور اعلام شد.

همچنین شهر کاشان به عنوان یکی از شهرهای خلاق مروج کتابخوانی سال 96 از سوی کمیسیون ملی یونسکو-ایران مورد تقدیر قرار گرفت.

این انتخاب به علت فعالیت های برجسته دارالمومنین کاشان در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین طرح های متعدد این سازمان در حوزه افزایش سرانه مطالعه در کشور است.

در حالی کاشان موفق به کسب عنوان شهر خلاق در ترویج کتابخوانی گردید که در هفته گذشته به همراه 19 شهر دیگر به عنوان یکی از شهرهای برگزیده در میان 102 شهر متقاضی تقدیر شد و در ادامه با توجه به گستره فعالیت ها و کیفیت اجرای طرح های کتابخوانی و میزان عزم عملی مناطق برای اشاعه فرهنگ مطالعه، دیار مومنان در زمره پنج نامزد نهایی قرار گرفته بود.

شایان ذکر است سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با ارائه 14 طرح ترویج کتابخوانی نظیر زنگ مطالعه ویژه کارکنان ادارات، استند کتاب های نیم ساعته ویژه مطب پزشکان، نشست های یک کتاب یک نویسنده، اردوهای نیم روزه دانش آموزی، نذر کتاب، طرح کتاب ویژه اتوبوس های شهری، تربیت و ساماندهی مبلغان کتاب، متن خوانی کتاب های فرهنگی جریان ساز، اجرای مسابقات کتابخوانی ماهانه، ساخت کلیپ و نماهنگ های با موضوع کتاب و انتشار در فضای مجازی، معرفی کتاب و نویسنده آن در تبلیغات شهری با محوریت معرفی مفاخر و مشاهیر فرهنگی کاشان و ...  تلاش فراوانی برای حضور کاشان در جمع نامزدهای نهایی عنوان پایتخت کتاب صرف کرد.

انتهای خبر/


نظرات کاربران