سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

19 اردیبهشت 1397 19:11 1435 بازدید

وزیر ارشاد در بازدید از غرفه کاشان در نمایشگاه کتاب تهران:

کاشان شهر دانش و ایمان و امسال شهر پایتخت کتاب ایران است

کاشان شهر دانش و ایمان و امسال شهر پایتخت کتاب ایران است

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه کاشان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد.

سید عباس صالحی که به صورت سرزده و بدون همراه به مصلای امام خمینی(ره) آمده بود از غرفه"کاشان پایتخت کتاب ایران"که همزمان با سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی(ره) دائر شده است دیدن کرد.

وی در جریان این بازدید ، با یادداشتی بر تمبر ملی کاشان پایتخت کتاب ایران،از کاشان به عنوان شهر دانش و ایمان نام برد وانتخاب کاشان برای پایتختی کتاب ایران را بسیار زیبنده این شهر دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درباره انتخاب شهر کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران گفت: کاشان علاوه بر این که قدمت مهم فرهنگی دارد، در تمدن اسلامی هم دارای جایگاه خاصی است و در سال های گذشته نیز به مرحله رقابت برای پایتختی کتاب ایران رسیده بود و امسال با انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران این اتفاق  رخ داد.

گفتنی است در این بازدید کتاب "پایان مجسمه" یادداشت های روزانه موسی کیخا در رابطه با انقلاب اسلامی مردم کاشان که  به کوشش هادی لطفی تهیه ودرراستای ترویج فرهنگ مطالعه عمومی  و حمایت از نویسندگان شهر با حمایت سازمان فرهنگی ورزشی  شهرداری کاشان چاپ  شده بود به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.

لازم به ذکر است با توجه به معرفی کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران، غرفه ای با نام "کاشان پایتخت کتاب ایران" با رویکرد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در حیاط اصلی مصلا جنب سالن کودکان c5 دائر شده است.

شایان ذکر است کاشانی ها برای رسیدن به عنوان شهر پایتخت کتاب ایران در سال 97 در چهارمین دوره این طرح با 19 شهر " صدرا ، اِوَز و شیراز از استان فارس، دزفول و رامهرمز از استان خوزستان، مهاباد از استان آذربایجان غربی، یزد، شهرکرد از استان چهارمحال و بختیاری، قزوین، شهر ری از استان تهران، بم از استان کرمان، خرم‌آباد از استان لرستان، سبزوار از استان خراسان رضوی، کلاله از استان گلستان، بجنورد از خراسان شمالی، لاهیجان از استان گیلان و کنگان، برازجان و خورموج از استان بوشهر " به ‌رقابت پرداختند که در نهایت و با نظر هیأت داوران، شهرستان کاشان با 40 طرح شهر پایتخت کتاب ایران در سال 97 نام گرفت.

گفتنی است سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار"نه به کتاب نخواندن" در مصلای  امام خمینی تهران از 12 تا 22 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.


نظرات کاربران