سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان

20 شهریور 1396 14:26 1852 بازدید

22 شهریورماه

کاشانی ها با «چاووش محرم» به سپاه سوگواران حسینی می پیوندند

کاشانی ها با «چاووش محرم» به سپاه سوگواران حسینی می پیوندند

آیین چاووش محرم به مناسبت نزدیک شدن به ایام سوگواری سالار شهیدان در کاشان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، آیین چاووش محرم به مناسبت نزدیک شدن به ماه عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شامگاه چهارشنبه 22 شهریورماه از ساعت 20:30 با حضور شیفتگان و عاشقان مکتب ثارالله(ع) در کاشان برگزار می شود.

در این مراسم که به میزبانی مرکز هیئت 14 معصوم(علیهم السلام) واقع در کوی 14 معصوم بلوار مفتح برگزار می شود شاعران و مداحان اهل بیت آثار و نوحه های خود در رثای امام حسین(ع) و با موضوع محرم عرضه می کنند.

مهدی رحیمی و حامد تجری از شاعران آیینی برجسته کشور در این محفل آثار عاشورایی خود را به مخاطبان کاشانی ارائه می کنند و احمد نیکبختیان نام آشنای جامعه مداحی، در وصف شهید دشت نینوا به ابراز ارادت می پردازد.

آیین چاووش محرم با همکاری اداره تبلیغات اسلامی،‌ شورای هیئات مذهبی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار می شود.

شایان ذکر است«چاووش خوانی» یکی از سنت های دیرینه مذهبی مردم دارالمومنین کاشان است که از قرن ها پیش به مناسبت های مختلف به ویژه فرارسیدن ماه محرم در کاشان رواج داشته است؛ در این آیین، چاووش عزا  با همراهی عده ای از بزرگان شهر با پرچم سیاه در دست و پرچم سبز به روی کتف در یک  مکان عمومی نظیر بازار حرکت کرده و با خواندن اشعاری نزدیک شدن به ماه سوگواری سالار شهیدان را به اطلاع عموم می رسانده اند.

انتهای خبر/


نظرات کاربران